Tilbud ikke fuldført

Hej, 
Jeg skulle have ordnet toilet og fik 3 tilbud i et. Et for VVS, et for el og et for murerarbejde. Underskrevet af begge parter og en rimelig pris. 
Efter påbegyndt arbejde er der siden opstået nogle komplikationer, der har gjort at store dele af tilbuddene ikke er blevet aktuelle. For eksempel skulle der fræses el ind i væggen, men da dette var "svært" gik jeg med til at få lavet nedsænket loft, da det ville underlette arbejdet. Jeg modtog et en regning for loftet, som jeg har betalt.

Der var også nogle rør, som skulle være fræset ind i væggen, men igen blev der tale om en nemmere løsning, som jeg så også har modtaget en regning på og betalt.

Der var i tilbuddet afsat penge til vandhane, men den måtte jeg selv købe, da modellen jeg ønskede ikke kunne skaffes gennem deres leverandør.

Nu begynder der at opstå lidt problemer med den endelige faktura. Jeg mener at store dele af det først fremsendte tilbud mere eller mindre ikke blev gældende. Har jeg så ikke ret til afslag?

På forhånd tak for svar.


Viap
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du burde have aftalt afslaget, da du gik med til at ændre det oprindelige tilbud.
Det er altid svært bagefter, hvis man ikke har fulgt tilbuddet 100%

Her efterfølgende vil håndværkerne nok hævde at arbejdet er det samme, som med det oprindelige.
Vandhanen kan du jo nok få det refunderet, med det beløb, som håndværkeren skal give i indkøb for en tilsvarende.


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg vil også mene at det har noget at gøre med hvor meget tilbuddet er specificeret ud og hvordan det er skrevet ud/beskrevet.
Er det et samlet tilbud fra de enkelte entreprenører du har med hver især?
Fremgår det specifikt at rør skal fræsses ind i væggene osv.
problemet er vel også at håndværker kan hævde at der var tale om tillægs priser for ændringerne som efterhånden blev aftalt - dvs. mer priser i forhold til oprindeligt tilbud.

hvis man (håndværkeren) ikke er klar i spyttet, kan man jo nemt tro at der var tale om 'totale' priser for det ændrede arbejde. det er vist meget normalt med tillægs priser.

lyder dog som om nogle ting helt er undladt og du har betalt fuld pris ? for ændringer i det udførte arbejde - kan du af tillægs faktura se hvad som der er betalt for (hele arbejdet eller blot nogle ekstra time /mat)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis