forhandler af bundstophane?

Er der nogen der ved, hvor jeg kan købe en bundstophane tilsvarenden den på billedet?

På forhånd tak! 


René
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.vvs-eksperten.dk/varme/ventiler1/bundhane-aftap/kuglehane-slutmuf-kaede?search=kuglehane&sort=relevance&order=DESC&page=2

Monstro ik ....................

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af RenePed på 21-11-2016 23:15
Tak. Det er noget i den stil. For mig ser det ud som om, at min nuværende bundstophane er skruet på en M10 møtrik, som er svejset på kobberrøret. Vil en 3/8" kuglehane passe i en M10 møtrik?

Nej, det er helt sikkert ikke en 10mm møtrik den er skruet i idet stigningen på rynkerne ikke passer sammen. Bundhanen er med tommes vandrørsgevind. Enten er det den viste 1/2" eller også en 3/8" bundhane, som de også har på siden. Du må have den gamle ud og måle på, inden du enten bestiller eller henter. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den gamle har samme gevind i begge ender. Så hvis du skrue låget af kan du måle gevind der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 22-11-2016 08:31
Den gamle har samme gevind i begge ender. Så hvis du skrue låget af kan du måle gevind der.

Nej Erik, du kan ikke måle 'slangeenden' på en bundhane og dermed gå ud fra diameteren er den samme i den anden ende. En bundhane har normalt et 3/4" gevind i den 'fjerne' ende, så man direkte kan påskrue en 3/4" eller 1/2" vandslange. I den modsatte ende er den udstyret med den størrelses gevind, den er opgivet til at være (3/8" eller 1/2" rørgevind). Prøv lige og kigge på billedet i linket en gang mere.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så blev jeg så klog. --tak

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis