Bedre signal på DAB+

Hej,

Jeg har installeret en Dynavin N6 radio i min bil og tilkøbt en N6-USB-DAB+, men synes ikke, jeg kan få ordentligt signal. Når jeg stiller bilen om aftenen er der fuldt signal på DAB, og alt virker som det skal. Når jeg starter om morgenen er der intet signal. Hvis jeg stopper moteren og derved slukker radioen, og starter igen er der ind imellem pludselig signal igen, og DAB'en virker upåklageligt - også når jeg kører. 

Hvad kan være galt? Er det antennen, som er placeret forkert eller ...?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa
Er der tale om en 2 unit radio/navigation mv. , hvor du kobler en løs dab-modager til ?
- kan se der medfølger en antenne til sættet - er den monteret indenfor eller udvendig ?
Så vidt jeg ved er en alm. fm antenne ikke særlig brugbar på dab. Digital radio minder vist om ditto tv mht. frekvens.

Vh. Carsten


 

Det er en løs usb-dab-adapter, som kan styres direkte fra radioen. Antennen er en aktiv DAB+-antenne, som er monteret på indersiden af forruden, som Dynavin foreskriver. Som sagt har jeg fuld signal nu her i aften og har kørt rundt uden udfald i radiosignalet. Men når jeg starter bilen i morgen tidlig, er der næsten aldrig signal. Jeg bor praktisk talt mindre end 2 km i luftlinje fra Hove-masten, som sender alle DR-signaler m.m. til hele Hovedstaden. Så det undrer mig virkeligt, at der IKKE skulle være signal i morgentidlig, når det er signal her til aften.

FM/AM-antennen er koblet direkte til radion og benyttes ikke til DAB'en.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis