Papirarmering slipper (gips) ???

Hej alvidende venner !

Hvordan retter man lettest op på en papirarmering der har sluppet spartelen på gipspladesamlinger ? Og hvad kan årsagen være ?

Kom hjem til et hus dagen efter maleren havde været igang og så flere steder nogle grumme skygger under papirarmeringen på de vandrette forsænkede pladesamlinger.

Skyldes det mon

1 - for billig spartel (jem&fix 70kr - maleren sagde det var ligegyldigt hvilken jeg købte)

2 - sjusket malerarbejde

3 - andet ?

Takker (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For billig spartel!

Med en højere kvalitet af spartelmasse er limstyrke og hårdhed så god at når der ilægges papir-strimmel i samlingen er brækstyrken af samlingen stærkere end selve pladen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det frygtede jeg....skulle have lyttet til mavefornemmelsen og ikke maleren, og have købt den spartel jeg selv har brugt tidligere...

Så hvad er løsningen nu ? Skære og fiske papirstrimlen ud og forsøge at starte forfra de steder det er galt, eller presse mere spartelmasse ind under og måske skrue en strimmel støbeplade udenpå til at trykke den nu lidt stive strimmel ind i spartlen...?

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kan du måske skrabe det løse (og faste) af med en spartel? Det er vel ikke så meget for end at gå hårdt til værks. Det bliver jo pænt igen.

Jeg har også lovet mig selv aldrig at købe hverken filt, klæber, sandspartel eller maling i jemogfix.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skære ud og måske forsøge at slibe lidt væk - du skal uanset hvad nok op i en lidt bredere spartel for at det ikke bliver at se senere.

Nu skal man ikke altid rynke på næsen af når noget er billigt - jeg har selv med stor success brugt det helt billige sandspartel fra Harald til fuldspartling af ca 200m2 væg. Oprørt med lidt vand fungerer det glimrende som rullespartel - dvs at pris per m2 faldt til 1/5 ift at købe original varen - når man så er ude at købe over 30 spande så batter det meget positivt på budgettet! Samme oplevelse med filler, vævlim og grundet filt der til alm væg er glimrende til prisen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det lyder fornuftigt christian og bofh....det prøver jeg (:

Jeg er enig med dig bofh, nogle gange kan billige produkter overraske positivt, men det koster selvfølgelig lidt flere 'dyre lærepenge' at finde ud af hvilke (som i mit tilfælde) Jeg tænker, at hvis man bruger kvalitetsspartel på første lag, så kan man evt spare lidt på de følgende lag (forudsat at materialeudgifterne er en vigtig prioritet).

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg købte engang en tyk, billig filt i harald....den kom til at koste mig dyrt i grunder og maling, da det skulle have flere gange end ellers, så det hele skal tænkes ind....

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Jeg tænker, at hvis man bruger kvalitetsspartel på første lag, så kan man evt spare lidt på de følgende lag


Lad være med det. Hvis der er forskel i hvor "hårde" spartelmasserne er, så er det et helvede at slibe, fordi man pludselig sliber igennem noget blødt, og så rammer noget hårdt - eller omvendt. Så ender man med en masse overgange mellem spartelmasserne, som er svært at lave pæne.

Da det kun er nogle steder, du har problemet, kan dit problem med papirarmeringen evt. også være, at der ikke er kommer nok spartelmasse under dem.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også