Drone til junior...... Hvad skal man kigge efter??

Hej med jer.

Så er det snart gavesæson igen.... Og junior har ytret lidt om at en drone vil være sjov...

Så det er jo et muligt gaveobjekt....

Men hvad skal man kigge efter af model og ikke mindst pris...

 

MVH Njord


MVH Njord
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Oha, det kommer nok an på alder og hvad knejten forventer den kan/skal bruges til.

Hvis han "bare" skal lære og flyve samt gerne vil slå et flip osv. skal du kigge efter en der er lille, og dermed ikke vejer ret meget så den kan holde et uheld, en der kan fås reservedele til (propeller, karosse og motor), have løse batterier så de kan byttes rundt og oplades externt så knejten kan få mere end 10 minutters flyvetur hver anden eller tredie time. Fordelen ved de små er også de kan flyves indendørs, idet der sjældent er flyvevejr udendørs i vintertiden. Prisklassen bør være under kr 500 så et totalt chrash ikke ødelægger julehumøret totalt samt vælg en med en rigtig 1,2 Ghz fjernstyring. De modeller der styres via wifi er intet værd, hverken dem med et externt konsold eller via en mobiltelefon. Køb den endelig et sted hvor udvalget er rimeligt stort, altså ikke i den nærmeste legetøjsforretning.

Puha, det blev både uoverskueligt og en længere smøre men .......  Du spørger bare hvis noget er for uklart.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af ev elmand på 21-11-2016 16:16

God forklaring af Leif, når det skal være seriøst
Men du skal naturligvis give ham den du selv synes der er sjovest at leg med.

Jo ja og nej Erik.     Tror ikke mit gamle hjemmebyggede oldnordiske "lokumsbræt", på en meter i diameter og med 8 motore, vil have interesse for en ung knejt. Den er også bygget til og bære et spejlreflekskamera så det hænger stabilt og absolut ikke til fjant og fjas. Så du må forstå jeg er en smule på herrens mark, når det gælder de små nye til kunstflyvning.

Lad os nu høre fra Njord først, hvad han havde tænkt sig til af prisleje osv. 

RETTELSE til forrige indlæg: Kom til og skrive 1,2 Ghz, mente naturligvis 2,4 Ghz.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
og en anden vigtig ting, undersøg hellere reglerne, da der er kommet en del på det område desværre (er selv tidligere modelfly pilot)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af Neubert på 21-11-2016 18:33
og en anden vigtig ting, undersøg hellere reglerne, da der er kommet en del på det område desværre (er selv tidligere modelfly pilot)

Der er, mig bekendt, ikke sket nogle ændringer for amatør (privat) flyvning. Dog bliver der tilføjet nogle regler vedrørende fotografering, men de helt samme regler har man kunne finde i anden lovgivning de sidste mange år. Derfor kan man vist ikke kalde tilføjelsen nye, men en præcisering af reglerne fra anden lovgivning.

http://www.trafikstyrelsen.dk/da/droneregler  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af Nitter på 21-11-2016 19:25

Der er, mig bekendt, ikke sket nogle ændringer for amatør (privat) flyvning. Dog bliver der tilføjet nogle regler vedrørende fotografering, men de helt samme regler har man kunne finde i anden lovgivning de sidste mange år. Derfor kan man vist ikke kalde tilføjelsen nye, men en præcisering af reglerne fra anden lovgivning.

http://www.trafikstyrelsen.dk/da/droneregler  

 

 

Ah okay fornemt

må indrømme jeg kune har fulgt det med et ½ øre via en kammerat der er aktiv drone flyver

 

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Opfølgning....

Knægten er 15 år, så det skal være noget der duer til lidt... men ikke en prof model.
Jo den skal da kunne tage billeder / video og det skal være en rigtig fjernstyring....
Og som jeg ser det er en model der kan flyve ude bestemt at foretrække...

Prismæssigt havde jeg nok forestillet mig noget i ramme 4-700 kroner.

Gode forslag modtages med TAK :-)
Prismæssigt

MVH Njord
Skrevet af njord på 21-11-2016 20:33
Opfølgning....

Knægten er 15 år, så det skal være noget der duer til lidt... men ikke en prof model.
Jo den skal da kunne tage billeder / video og det skal være en rigtig fjernstyring....
Og som jeg ser det er en model der kan flyve ude bestemt at foretrække...

Prismæssigt havde jeg nok forestillet mig noget i ramme 4-700 kroner.

Gode forslag modtages med TAK :-)
Prismæssigt

Njaa, video og foto kommer det nok til at knibe med til det du vil ofre !!!  Men lad nu knejten lære og flyve først, hvilket der nok skal gå et par modeller til ved først.  

Ved mange er glade for den her, der også er rimelig robust: https://www.hobbydirect.dk/shop/fjernstyret+hobby/rc+droner/hubsan+h107l+-+spider+edition.htm

Dertil skal du nok have et ekstra batteri som jeg ikke ved hvad er, men ring og snak med den forretningsdrivende. Det kunne jo også være vedkommende havde en endnu bedre ide om hvad der er in nu om dage. 

Du kan naturligvis også handle andre steder. Jeg valgte bare en forretning jeg ude i byen har hørt skulle være god.

Link til hele udvalget; https://www.hobbydirect.dk/shop/fjernstyret+hobby/rc+droner

Ups, glemte helt og oplyse om de små kan flyve udendørs, ligesom som de større modeller, i nogenlunde stille vejler.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
http://www.computerworld.dk/art/236603/her-er-de-nye-regler-for-at-flyve-med-drone-krav-om-koerekort-og-nummerplader
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis