intelligent styring af varmen (Danfoss link, måske?)

Hej med jer

 

Jeg skal have monteret en shunt, til mit badeværelse, og blev anbefalet at prøve kræfter med en DAnfoss link-løsning, da jeg så, potentielt, ville kunne styre resten af husets temperaturer via kontrolenheden (med Link-termostater selvfølgelig) men jeg er blewvet i tvivl om, hvor smart det er, og hvilken model jeg skla gå efter. der er flere kontrolenheder på dba, som sælges uden Wifi.. men hvad gør den Wifi-del? er det blot at man kan opdatere online, og styre varmen via en app? (det har jeg egentlig ikke behov for, tror jeg) eller gør den noget andet smart?

Jeg har pt. et værelse, hvor der er én radiator, jeg har dog ret store problemer med at styre varmen derinde, enten er der meget koldt eller meget varmt. radiatoren er placeret under et dårligt vindue, med relativt stort kuldenedfald, så jeg tror reelt det er derfor. altså at den føler en koldere temperatur, end der er i rummet, så her ville en rumføler jo være smart, og det kan man jo godt få, til Link-systemet..

Jeg synes det er svært at hitte rede i Link-systemet, og hvilke enheder der kan hvad, og skal bruges?
Er der nogen herinde der er på hjemmebane dér? eller eventuelt kan anbefale andre løsninger?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Keep it simple - Du kunne sætte en returtermostatventil på den radiator som driller.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
eller endnu bedre en termostat med fjernføler som bliver placeret væk fra vinduet og dermed ikke får kuldefald fra evt åbent/utæt vindue :-) evt denne her http://www.vvs-eksperten.dk/danfoss-m-fjernfoeler/danfoss-fjern-termostat-ra2992
Tak for kommentarerne
Godt tænkt!
Jeg havde en ekstra termostat liggende.. og har lige skiftet.. for at afklare, om der skulle være en fejl på den der var monteret.. indtil videre reagerer den i hvert fald anderledes.. skal lige afklare om det er værre/bedre..
måske er buddet på gulvvaremedelen, bare en shunt, med trådløs boks af en art..
Så hænger økonomien jo også sammen.. (der skal jo også lige betales de 3000. for den tabte sag i TekniQ)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis