Radiatorer i kælder

Hej Alle.

Skal til at gøre lidt ved kælderen.
Og i den forbindelse søger jeg lidt råd til hvad er ville virke optimalt.

Kælderen er fra 1965, Rå beton sokkel, og støbt gulv, uden nogen form for isolering..
Jeg ønsker ikke isolere den, da prisen og tiden på sådan et projekt langt overstiger det jeg kan spare på varmeregningen
MEN, skulle der være nogen der havde et godt råd, så lytter jeg meget gerne, dog ikke hvis det drejer sig om udvendig isolering :lol: 


Jeg har lavet en tegning som viser hvordan den ser ud.
Hvor ville i placere radiatorene?

Et andet spørgmål er, hvor højt skal de hænge?
som en normal radiator, de der små 15-20cm over gulvet, eller skal de hænge længere oppe på væggen.
Pt sidder de nuværende ca 1 m over gulvet.

Kælderen er som sagt uisoleret kælder, men tør.
Jeg tænkte derfor om det ville være en ide at montere en form for isoleringsplade lige der hvor radiatoren bliver monteret. for at hindre at varmen blot fiser lige ud i den rå betonmur.

Håber på nogle gode kommentarer og bud på forbedringer " data-orgprotocol="http" src="//www.stokerpro.dk/images/smilies/icon_smile.gif" title="" />

ps. Vinduerne er fra 2010 af.
God weekend

 

Mvh

Peter Andersen

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej peter, er det lejlighedsvis opvarmning du er interesseret i, siden du ikke vil isolere ? Det kan jo hurtigt blive en dyr affære at holde de mange kubikmeter beton konstant opvarmet (:

Har du overvejet en luft-luft varmepumpe som så kan sidde på væggen i gildesalen og via ventiler i væggene/åbne døre kan fordele varmen til de øvrige rum ? Den opvarmer luften forholdsvis hurtigt.
Jeg regner selv med at gøre det i min 57kvm kælder, og så kan evt overskudsvarme få lov at sive op til stueetagen. Det kan gøres for under 10.000 inkl montering.

Radiatorerne skal hænge ca. 15cm over gulvet. Jeg tror ikke en isolerende plade bag radiatoren vil gøre den store forskel, hvis den hænger cirka 4-5 cm fra væggen.



Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis