nedgravning af palletank.

Hej.

 

Hvis jeg nu skal grave en palletank ned i haven til regnvand, kan den så klare presset fra jorden? eller skal den afstives? 

 

 


Birger
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en palletank fra "en større virksomhed i din nærhed" på ca 1000L, så er den jo af plastic inde i et bur og stående på en palle. Du kunne jo for en sikkerheds skyld sætte MDF plade på siderne og oversiden.

fase

Hvis du vil grave den ned, så tænk på at toppen af tanken skal være mindst 90cm under jord , ellers holder den ikke den første vinter pgra frost. Puuha det bliver et stort hul at grave
Jeg ville nok også afstive den med plader (eventuelt brædder) uden på metalburet, samt lave et godt dybt dræn af grus under den.

Det næste er så hvordan du vil rense den for bundfald om et par år


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik...: Tankene holder fint selvom de bundfryser. Der skal bare fjernes/være 200 liter fri til udvidelse af vandet. Jeg har 12 tanke og de får lov at stå med vand i uden problemer. (Over 10/12 år)

Sniffer  

Jeg samler regnvand i sådan en palletank. Den hænger / understøttet under taget i carport. Så er det ikke nødvendigt med pumpe for at vande tomater. Jeg har glemt at tømme den en enkelt vinter. Den blev helt frosset, men tog ikke skade af det. Så hvis man ellers kan tømme den næsten helt så er min erfaring at man ikke behøver at komme længere ned end jord niveau.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har set en tom nedgravet olietank poppe op af jorden. Jorden var blevet blød og vandmættet af for meget regn.
Skrevet af Sniffer på 20-11-2016 16:58
PinkHenrik...: Tankene holder fint selvom de bundfryser. Der skal bare fjernes/være 200 liter fri til udvidelse af vandet. Jeg har 12 tanke og de får lov at stå med vand i uden problemer. (Over 10/12 år)

 

Ok det var jeg ikke klar over.
Da vi flyttede ind i vores hus stod der en tank fyldt med vand (men der var ingen tilslutninger til den, så jeg ved ikke hvordan vandet var kommet ind i den ) og den bundfrøs den første vinter, hvilket gjorde at hanen i bunden blev piv utæt da foråret kom

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det har jeg ikke oplevet PinkHenrik.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis