Nye tag (gammelt eternittag)

Hej LDS

Jeg har overtaget et et-plans hus fra '78, for et års tid siden.

Huset har et eternittag fra '78, '98, og '06. Det meste af taget er udskiftningsparat, uanset om det er med eller uden asbest.

Jeg overvejer at få lagt et decra tag på. Basalt set er der 2 løsninger: Ovenpå eternittaget, så det nuværende fungerer som undertag, eller få afmonteret eternittaget, anlagt undertag, og så decra ovenpå.

Jeg går efter decra i stedet for eternit mest pga. garantien, hvor eternittag garanteres i for kort tid efter min mening.

Er der nogle andre herinde der har erfaring med decra, gode som dårlige. Især ovenpå eksisterende tag.

Jeg er lidt bekymret for at få det lagt ovenpå, da de nuværende plader er skøre. Skal der decra ovenpå skal de nuværende plader trods alt holde 30 år mere. Hvad er jeres erfaring?

Glad hilsen

Benjamin

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg lagde Decra oven på mit eternittag i 2003, det har fungeret perfekt..

Jeg ved godt mange er imod Decra i almindelighed, og tag på tag i særdeleshed.
Men for mig var det en perfekt løsning, jeg kunne gå og ligge det nye tag i mit tempo, uden at skulle dække af for regn.
Carporten er der kun Decra på...

 


Vi prøver igen, i morgen --
Så du gjorde det selv? Fik du håndværkere til at lægge nye spær på? Så vidt jeg forstår er kravene til præcision højest der.

En sådan kombi kunne sagtens friste mig

Hvilken stand var dit eternittag i da du lagde decra ovenpå?
Ja jeg lavede det hele selv, og uden hjælpere..
Jeg lagde selv "spær" oven på det gamle, mit tag var nogenlunde lige, jeg rettede så lægterne op efter en rette skinne, jeg brugte plastklodser i 1,2,3,4,5 mm til opretning.
Jeg havde et gammelt eternit fra ca 1965, og så et nyere asbest fri, på en tilbygning, det var de plader der var ved at være utætte.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis