Er det svamp/skimmel ?

Hej med jer

Jeg er ved at undersøge om der er skjult svamp/skimmel i mit hus. Der lugter lidt af mug når man kommer ind af døren, men man vender sig til det på 2 sekunder og kan derfor ikke snuse sig frem. Anyway, jeg har bestilt nogle svampeprøver der er på vej. Det er sadan nogle vækstdåser man sætter et par timer, så de kan opsamle støv der så dyrkes i 4-5 dage. Men nu har jeg hevet et gulvbrædt af for at se hvordan det ser ud på undersiden og .... det ser sgu mærkeligt ud, men der er tydeligvis ikke noget fugtigt og aktivt pt. Men der er forholdsvis tykke og hårde belægninger man kan kradse af i små skaller ............... er det død/indaktiv svamp/skimmel eller hyr ?

Det skal tilføjes at jeg bor i Vietnam og der er ikke nogen proffesionelle jeg lige kan konsultere. Så, 1 hvad synes I det ligner og 2 er der nogen der ved hvad sådan noget lever af. Tænker at jeg måske kunne kradse noget af belægningen af og lægge i noget fugtigt vækstmedie for at se om det vokser - men hvad skal det i så fald bestå af (vækstmediet).

Håber nogen har et bud. Se pix - et af gulvbrædt/overside og 4 gulvdbrædt/underside m, belægning

Hilsen Jens i Vietnam

 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis