Netværk / WiFi

Hej.

Jeg er absolut luset amatør, når det gælder netværksudstyr.

Min router hænger på væggen i mit køkken, meget centralt i den ene del af mit vinkelhus. Mit TV med tilhørende Bluray og Wii befinder sig i det absolut fjerneste hjørne i den anden del af huset og der er absolut ingen WiFi-dækning, hvilket er ønskeligt for bl.a. at benytte Netflix.
WiFi signalet forsvinder faktisk idet jeg kommer indenfor døren til stuen

Jeg har tænkt på flere forskellige løsninger og er klar over at en kablet forbindelse er at foretrække, men jeg vil meget gerne undgå at skulle trække 25-30 mtr kabel.
Jeg har svært ved at forestille mig, at en WiFi repeater kan gøre arbejdet, da den vil skulle sidde indenfor døren i stuen for at få strøm.

Men er der erfaring med PowerLine Extenders ?

Jeg er klar over at de skal være tilsluttet samme fase format virke, men jeg kunne spare en del trækning af kabel, hvis jeg "bare" skal indenfor døren i stuen.

Jeg kunne selvfølgelig også bare prøve mig frem, men det bliver jo hurtigt dyrt, inden den rigtige løsning er fundet.
Jeg har skiftet min router til en nyere, som også skulle have bedre rækkevidde end den gamle, men det har ikke gjort nogen forskel overhovedet.

Mvh

Carsten

Jeg kan ikke alt - men jeg arbejder på det...

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du tænker på en af de repeatere, hvor signalet føres gennem el-installationen, så er det jo ligegyldigt, hvor langt der er mellem router og repeateren. Signalet går jo gennem elkablet og ikke i luften.

Der skal så 2 enheder til. En der er kabelforbundet med routeren (og en stikkontakt naturligvis) og den anden bare i en stikkontakt (i stuen).

Jeg har ingen erfaring med dem, så ved ikke hvor godt der er.
Jep, det er dem jeg tænker på.
MEN, da stue og køkken er på hver sin gruppe på el-tavlen, formoder jeg at de har hver sin fase (jeg er ikke el-mand, så hvad ved jeg..)?