Som titlen antyder, har min mor fået brev fra Middelfart kommune om at et brændeskur på hendes grund skal rives ned. Skuret er 100% lovligt i størrelse og placering, og min far var på kommunen tilbage i 2001 hvor han fik at vide han bare kunne bygge løs. I dag skal man informere kommunen skriftligt om byggerier i den størrelse. Jeg har ikke noget på skrift. Problemet er at min mors "grund" faktisk er 2 selvstændige grunde. De har målt fra huset "grund 1" til skuret "grund 2" og konkluderet at der er for langt og det skal rives ned. Kan for det første intet finde om den lov i nogen lokalplaner eller noget som helst. Og for det andet svarer det så ikke til at måle fra naboen? De 2 grunde har hver sin adresse! De kan da ikke måle til huset når der intet hus står på skurets grund. Nogen der ved noget jeg ikke ved, eller har et godt råd til hvad der kan gøres her? Gutten fra kommunenen foreslår at lægge grundene sammen, så er kan der nemlig søges dispensation. Det virker som en gang bondefangeri. Jeg ved mange Husejere i hvert fald i Middelfart kommune har modtaget de her breve. Skriver fra min telefon i tilfælde af noget ser mærkeligt ud. Takker på forhånd for alle inputs mvh. Emil