Nyt kiprelæ

Hejsa. Jeg har et kiprelæ der er brændt af. Jeg vil købe et nyt magen til.
Det jeg har i forvejen ligner dette på en prik:

http://www.vvs-eksperten.dk/kiprelae-230v-impuls-tryk-impulstryk-styring

Eneste forskel er at der på mit eksisterende relæ står 16ax og på de nye jeg kan finde står 16a.

Hvad dælen betyder det x?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er det samme. De kan trække et forbrug på 16 Ampere. Men det er vigtigere at se på om styrespænding er det samme. Det fremgår ikke af billedet. Så du skal læse på siden af dit eget relæ.

Den her er f.eks. 12v dc / 24 v ac. Men den ligner ret meget det du har link til.

Hvordan ved du forresten at det er stået af. Hvis en af afbryderne hænger i fjederen vil det se ud som om det er stået af.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg er heller ikke helt sikker, men formoder det. Jeg kom hjem en dag, der var nogle sikringer slået fra, og kiptændingen virkede derefter ikke. Jeg opdagede så at en af afrbryderne havde sat sig fast så fjederen ikke kunne trykke afbryderen tilbage. Jeg kan se flere steder at de kan få et kiprelæ til at gå i stykker.
Enig?
Jeg er heller ikke helt sikker, men formoder det. Jeg kom hjem en dag, der var nogle sikringer slået fra, og kiptændingen virkede derefter ikke. Jeg opdagede så at en af afrbryderne havde sat sig fast så fjederen ikke kunne trykke afbryderen tilbage. Jeg kan se flere steder at de kan få et kiprelæ til at gå i stykker.
Enig?
Ja det kan sagtens gøre det af med kiprelæ. Og når sikring var gået må der jo have været en kortslutning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis