Pallegulv

Jeg har fået en bunke paller forærende, som jeg gerne skulle lave et gulv af. Men jeg aner intet om, hvordan man gør, og de bekendte, jeg har, som tilbød at hjælpe, har pludselig ikke tid. Så derfor denne tråd :-)

Gulvet skal lægges ovenpå et eksisterende gulv af spånplader; skal jeg lægge strøer og isolering først, eller kan jeg lægge det direkte på spånpladerne ? Der er lidt isolering under spånpladerne. 

mvh.


Agnethe
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nok nødt til at forklare lidt nærmere. Er det gulv til at stille paller på, eller vil du lægge paller EURO paller ved siden af hinanden for at gå på! ! ! Det sidste vil blive et noget alternativt gulv, og jeg vil råde dig til at få styr på ulykkesforsikring. Jeg mener der vil være overhængende risiko for brækkede ben.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Pallerne skal skilles ad, så jeg kan bruge brædderne til at lave et fast gulv, som så skal slibes og behandles med lak eller bejse. Er det forklaring nok, ellers hører jeg gerne fra dig igen ? :-)

Agnethe
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er jo ikke ligefrem kvalitets træ sådanne paller er lavet af, og der er endvidere ikke fer og not så der bliver nogle samlinger der kan samle snavs.

Det er vel sådanne paller du vil skille ad?

 


Vi prøver igen, i morgen --

Iøvrigt velkommen på LDS

Det vil ikke på nogen måde være egnet til gulv i beboelsesrum.

Men hvis det skal være skal du skrue dem direkte ned i spånpladegulvet. Inden skal du lige holde øje med højden så du er sikker på at døre kan åbnes. Mon ikke bræddehøjden er omkring 22-25 mm


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det bliver meget råt og autentisk. Jeg kan godt lide ideen. Når de er lagt kunne man slibe gulvet med korn 40 for at få de værste splinter af vejen. Det er en trend og om fem år kan man skrue gulvet af og lægge noget andet.

Du skal være opmærksom på at pallerne ikke er imprægneret med noget giftigt. Jeg har skrevet en artikel om pallemøbler, hvor du også kan se hvordan de skal være mærket: http://www.vifixerdet.nu/index.php/upcykling-blog/306-palle-mobler-upcycling-der-giver-mening

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har også set smarte skriveborde m.m. af paller, men så er der en plexiglas plade på el.lign. Jeg tror ikke på at det kan blive godt som gulv.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det skal nok blive godt - jeg har set et par eksempler, hvor jeg blev forundret over farvespillet i de relativt korte stave (120 cm.). Nogle er nye, nogle er slidte, nogle er vejrbidte osv. Som jeg skriver ovenfor; råt og autentisk :-)

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu

Jeg forstår ikke helt hvorfor man køber paller og skiller dem ad i stedet for bare at købe nogen egnede rustikke brædder og evt skærer dem ned i palle længde  ?


km
Haha....smag og behag og kortvarige trends... Det næste bliver lakeret troltekt på gulvet....hmm hvorfor ik

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis

Når det bliver vist på "TV" - og præsenteret som "smart" og #genbrug - så går alt i selvsving..
Så der skal ikke regnes på ekstra forbrug af strøm, til nedhøvle/pudse - ekstra lakering - osv.
nej, nej - det er så grønt, så grønt..
- men paller, der har stået på diverse lagre rundt omkring, og samlet svampesporer - de kommer aldrig ind i mit hjem! - og lur mig, om det ikke bliver det næste, der kommer op..
.. så ville jeg faktisk hellere, at de er imprægneret med noget giftigt, til at holde mug og svamp væk!
og helt klart - hellere troldtekt på mit gulv - end paller..

Hvorfor ikke bare købe en masse kasserede kassebrædder - og bruge dem - fremfor at have besværet med at skille paller ad? - hvis man alligevel går efter et rustikt (grimt) gulv?  man kan da bare holde indflytterfest inden man laver gulvet fædigt - så er det også fyldt af mider ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også