Pallegulv

Jeg har fået en bunke paller forærende, som jeg gerne skulle lave et gulv af. Men jeg aner intet om, hvordan man gør, og de bekendte, jeg har, som tilbød at hjælpe, har pludselig ikke tid. Så derfor denne tråd :-)

Gulvet skal lægges ovenpå et eksisterende gulv af spånplader; skal jeg lægge strøer og isolering først, eller kan jeg lægge det direkte på spånpladerne ? Der er lidt isolering under spånpladerne. 

mvh.

Agnethe
Jeg har fået en bunke paller forærende, som jeg... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil lime palle brædderne direkte på underlaget, efter lægning slibe med korn 40, eller korn 60, alt efter hvormeget de "tanner" derefter fuldspartle hele gulvet og slibe færdig med korn 80 og 100.
Køb en stor røvfuld brædder fra en bygning der skal renoveres eller rives ned. Så får du træ i god kvalitet, gode længder, tykkelse, med fer og not og med ægte patina. Du kan evt. selv hente dem og betalingen kunne passende være at du selv tager dem op og kører dem væk.
http://www.viralomania.com/pallegulv/

Her ser det ud til at du kan lægge direkte på pladerne.
Der står under en af billeder at de er sømmet fast. ( Spiget )

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for alle kommentarerne, både de konstruktive og de knap-så-konstruktive :-)

Agnethe
Annonce

selv tak Kommentarer kan vel godt være i opposition til tråd starter, og samtidig være konstruktive.

Hejsa :)

Er der nogen der har en smart ide til hvordan jeg får sat mine hynder fast til pallerne? Jeg har nemlig https://traeneriet.dk hvor vi udenfor har lidt udfordringer med folk kan finde på at løbe med dem. Det er heller ikke altid vi får dem ind om aftenen og det er alligevel 3000,- de kan løbe med lige der.
Håber nogen har en god ide.
Venlig hilsen Kasper

Hygger mig i dagligdagen i kundeservice hos https://zency.dk/.
Det er ellers en fin reklame du der får sat på, måske imod ordensreglerne her. Jeg ser ingen hynder ved en hurtig gennemgang af hjemmesiden du linker til. 

Hejsa
Kiggede på det der viralomania link. Det er godt nok et stort arbejde! Det ser for mig ud til at de både høvler dem i samme tykkelse samt retter alle kanter af.
gør man det, kan det sikkert blive meget pænt, men bare at skille pallerne, skrue/lime dem fast og så slibe bliver godt nok en kende rustikt :)

jeg vil tro at du bliver ked af højdeforskellen og der vil komme store revner mellem brædderne. Vil også tro at du vil få splinter i fødderne hvis ikke brædderne bliver høvlet.

Ville som minimum køre dem gennem en tykkelseshøvl for at sikre et jævnt gulv uden splinter

Mads

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også