Vaskemaskine afløb

Hej alle sammen.

Mit afløb til vaskemaskinen er utæt. Først troede jeg det var de grå rør, men det viste sig at det er det der står lodret. Hvad kan det skyldes? Håber nogen kan hjælpe, er lidt øv over at have vand på hele badeværelset efter en vask :-(

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Egentlig burde der ikke være utætheder ved de to steder, du har markeret. Måske mangler læbepakningen. Men du bliver nok nødt til at undersøge, om der er en forstoppelse i de to rør, du har markeret. Rørene kan trækkes fra hinanden og renses og dernæst sættes sammen igen.

fase

hvis der er forstoppelse ligger det sikkert i det vandrette rør. Skil det hele ad fra en ende af og få dem renset. Så kan du samtidig se efter om der er en gummepakning i alle samlinger. Når du sætter dem sammen er det godt at give enden der skal stoppes ind i muffen lidt flydende sæbe.

PS det kan godt give lidt ubehagelig lugt medens du har det adskilt. Til slut skal du hælde lidt vand ned i den øverste - vandlåsen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har lige prøvet at skilt den, der sad intet skidt i. Der har dog været forskel på hvilket program jeg har kørt. På 30 grader kvikvask sker der intet, men på bomuldsprogram på 60 grader gør den det?
Og var der pakninger i muffe enden af hvert rør ( den tykke ende ) ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det lyder som om afløbet fyldes helt op ved en stor bomulds vask, der bruger mere vand end en kvik vask gør.
Så du skal fortsætte afløbs rengøringen længere væk fra maskinen, og tjekke at der er "sug" i ledningen hele vejen over til kloakken.
Forsøg for enden af det grå rør, at hælde 10 L vand i via. En spand, så der kommer meget på kort tid, for at se om afløbet kan suge det.
Hvis ikke, må du fortsætte længere væk end det grå rør og søge.
Hvis det grå rør kan suge det, er det sikkert vandlåsen på toppen af det hvide rør der er stoppet til med f.eks. hår.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis