Nedsættelse af registreringsafgiften lige om hjørnet ?

Der forhandles lige nu mellem regeringen og sine støttepartier omkring ny finanslov. Der er kun 3 ting, der mangler at falde på plads. Liberal Alliance vil have registreringsafgiften sat ned, Dansk Folkeparti yderligere stramninger omkring flygtningekontrol/grænsekontrol og De Konservative en reduktion af grundskylden (ejendomsskatterne).

Og da en afgiftenedsættelse er dokumenteret provenue-neutral fra forrige nedsættelse, ligger den lige til højrebenet. Spørgsmålet er nok kun, hvor meget Liberal Alliance får forhandlet den ned.

Forhandlingerne menes af føre til en nye finanslov indenfor de nærmeste 2-3 dage, måske før. Så inden weekenden ved vi, om afgiften sættes ned, og hvor meget. Nedsættelsen vil træde i kraft samme dag (eller dagen efter).
Der forhandles lige nu mellem regeringen og sine... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Øj, det var en der battede, 10.700 kr. wauu.. Men egentlig er jeg lige glad, hvis vores afgifter ikke kan dække de asfalt vi kører på er der jo ikke betalt en krone for meget for de skide biler. Dem der ikke har bil skal jo ikke betale gildet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Af statens indtægter fra registreringsafgift, ejerafgift og afgift på brændstof går kun en brøkdel til infrastruktur. Så billismen bidrager faktisk også væsentligt til øvrige områder i samfundet.

Hvormeget er du forresten afgiften er på en cykel (der så kan bidrage til anlæg af cykelstierne) 

Hej Henrik, har du ikke nogle kilder til dine tal, jeg betvivler dig ikke, men syntes det kunne være interessant at se nogle tal. På cykler, ca. 25%, helt ok at bilerne også sponserer cykelstier, de har det jo med at holde på dem alligevel, så man ikke kan komme forbi. Dem der laver sidespejle skal jo også leve....

Fortsat god søndag.

Se Min XSer her

Hej Peter, pudsigt det var dig der startede med en påstand, så vel også rimeligt, at du starter med at dokumentere din i stedet for at bede mig om at dokumentere min :-)
Øv, ja det har du ret i, jeg har kun mit mundtligt fra en gammel diskussion jeg overhørte til en fest for ca. 15 år siden. Han virkede meget troværdig, han kunne tal udenad. Jeg tror på alt.... Jeg prøver at google. Nogen må have nogle beregninger.

Se Min XSer her

Ok, min information er meget ved siden af, 3 år gammelt inflæg : Ifølge det økonomiske råd betaler bilejere 90 øre pr. kørt kilometer, mens den samfundsmæssige udgift er 40 øre, inklusiv trængsel, CO2, partikelforurening, vejdrift osv. Samlet set giver det en overpris i omegnen af 26 mia årligt. En pris der er urimelig at pålægge de hårdtarbejdende danske bilejere.

Fra Information.dk 10 mia. til veje, 6 mia. til oprettelse af skader efter trafokulykker, men hele 42 mia. ind den anden vej (år 2010). Der bliver nævnt at med hele den skade som bilerne påfører vores miljø, slipper vi for billigt.

Se Min XSer her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis