Gasbrændere på komfur virker ikke. WTD?

Jeg har et stort problem med mit komfur. Jeg har gas i kogepladerne, Noget lignende det her 

Men gas-kogepladerne er helt bananas, og kun 2 af dem virker, og kun det ene af de 2 virker som det skal. Der kommer slet ikke gas ud til de 2 andre kogeplader. Men jeg ikke helt hvor og hvad jeg skal rense. Går ud fra at gastilførslen er tilstoppet. Hvad gør man så? Udover at tilkalde nogle der kan afmontere dem og evt installere nye eller rense dem inden i(ved at fjerne dem hvor der er en skrue). Kan man bare rense den slags med piberensere, og vatpinde, og brun sæbe og opvask osv? 

Isaac
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
Du kan pille selve gas brænder "skålen" op de plejer at sidde løse.
de 2 ting her kan renses i sæbevand.

Når du har dem af, så tænd pladen, og hør om der kommer gas.
Er din typen med auto tænder? eller skal du holde knappen inde og tænde selv?
Skrevet af subwoof på 14-11-2016 21:15
hej
Du kan pille selve gas brænder "skålen" op de plejer at sidde løse.
de 2 ting her kan renses i sæbevand.

Når du har dem af, så tænd pladen, og hør om der kommer gas.
Er din typen med auto tænder? eller skal du holde knappen inde og tænde selv?

Jeg har pillet alt af jeg kan lige nu, puttet dem i en opløsning af vand og bagepulver og derefter brun sæbe og skyllet dem af bagefter. Det er med autotænder med gnisten man selv skal antænde, men altså den giver gnist samtidigt med at man tænder for gassen. Dvs det er et nyere et af slagsen, ikke de HELT gamle hvor der ingen gnist var hvor man skulle bruge lighter eller trykke på en seperat gnist-kontakt. 

Isaac
kan du høre der kommer gas?
prøv evt. at sætte en lighter hen til ild føleren.
JA det hjalp både at rense pladerne eller skålene eller hvad de hedder, og inde i selve gasskålen på selve komfuret. Nu virker de nogenlunde, der skal lige renses en del men LANGT bedre end før. Det sidste blus er nok helt kaput, men gør ikke så meget jeg skal ikke bruge den alligevel, det er den mindste.

Jeg vil forsøge at rense yderligere i morgen inde i gasblussene på komfuret. Altså nede i metallet og rundt om i hullerne.

Isaac
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis