Trådløs gulvvarrme styring

Hej alle

Jeg har lagt et rigtigt trægulv og skal bruge noget styring af mine gulvvarmekredse. Det er let gulvvarme. Spørgsmålet er hvilken styring jeg skal vælge.. Danfoss, Wavin eller Uponors.

Reelt set skal der bare en styring for at hold temperaturen i rummet konstant, sommer og vinter. Så ikke noget avanceret med natsænkning etc. Bare konstant temp. Det er lettest at installere trådløs. Hvilken er bedst til formålet i jeres øjne?

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er lidt på bar bund her - any erfaringer?
Det med "konstant temperatur" er nok lidt svært med gulvvarme, da det jo har en vis reaktionstid, på ændringer i rummets temperatur ved skift mellem sol og overskyet...
Jeg har et 8 kanals trådløst system fra DVI, hvilket jeg synes fungerer OK. Link til systemet:
http://www.danskvvsimport.dk/CustomerData/Files/Folders/6-pdf/123_dvi-gulvvarme4.pdf

Ikke håndværker, men kan godt lide at gøre ting selv :-)

Ja det er jeg klar over. Jeg af samme årsag valgt varmefordelingsplader, så det giver en noget bedre responstid

Jeg har selv været i gang nu og er nået til følgende konklusion. Danfoss trådløse styring er den bedste til mit formål. Fordelene ved dette system er at jeg kan tilslutte Danfoss living termostater på mine andre radiatorer og få dem ind i systemet. Og den anden grund er at der i deres pakke er thermoaktuatorer med i prisen, hvilket giver mig mulighed for at sikre at fremløstemperaturen ikke overskrider et setpunkt jeg defionerer...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis