Erfaring med indvendig isolering?

Hej. Jeg bor i en andelslejlighed fra midten af 50erne, på 4. sal. Murerne er ikke isolerede, så den tidligere ejer har fået lavet invendig isolering med gipsplader med pålimet skum. Det er nydeligt lavet, men forkert :-/, da det ikke slutter tæt alle steder og der er også et par gennemboringer. Det ser slet ikke ud til, at den der har lavet det har været opmærksom på at det skulle være en damp-tæt konstruktion og jeg har aldrig tænkt over det før jeg læste om det på Bolius. Jeg har ikke bemærket nogle gener af skimmel som er det der bekymrer mig, men nu nager tvivlen.

Hvad er jeres erfaringer med disse indvendige isoleringer. Burde jeg tage et kopbor og få det undersøgt?

Hej. Jeg bor i en andelslejlighed fra midten af... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for alle de gode svar. Jeg kigger det lidt an inden jeg hiver det hele ned. Forhåbentlig kan jeg slippe med at fuge det efter. Det krydser jeg fingre for.

Det er andelens mur, men det er min efterisolering og hvis der er skimmel er det helt sikkert en selvhenter. Der er andre der har haft bøvl med skimmel, men det er ikke til at sige hvordan det er opstået. Der eksisterer folk der er bange for frisk luft og åbne vinduer :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis