Vende Honda motor " på hovedet"

Har købt en "ny" gammel sneslynge en Honda med 6 hk motor og 60 cm bred, samt hydraustic fremdrift.

(Her en ældgaammel 80 cm bred Camadianna, som den skal afløse hvis jeg bliver tilfreds med den)

Så gerne indput hvis i kender sådan en Honda...

Er ved at klargøre sneslyngen, og skulle bla. skifte olie, og have hjulene, og sneglene afmonteret og smurt, så de ikke sætter sig fast på akslen.

Den er nem at komme til de ædlere dele,l hvis man vender den på hovedet, men har i erfaring med om man kan gøre det med olie på motoren.

Her med aftappet olie, og næsten ingen benzin i tanken, og med lukket benzinhane.

 


Vi prøver igen, i morgen --
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil nok være dumt idet olien så formodentlig kommer ud af et åndehul. Af med skidtet først.

Kender ikke modellen, men den ser da nærmest helt ubrugt ud efter lakken at dømme.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja det var også det jeg frygtede at olien ville komme ud af ånderøret, så bar et par youtube film hvor de vende dem sådan rundt med olie i.
Det var jo nemmere hvis man lige skulle skrue lidt--
Men ellers må det jo komme an på en prøve..

Nu ved jeg ikke hvornår den er kommet i brug, men den er produceret for 20 år siden.
Så den må have være opbevaret godt, dog er den lidt medtaget i selve blæsehuset mest indvendigt, men også lidt udvendigt pga. buler der kommer indefra, det ser ud som om den har været brugt i en indkørsel med ral.
Nu får den lige en gang maling indvendig i blæsehuset.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja ok, den ser bare så ny ud på billederne.

Du kan også risikere at olien løber ud af hydrostaten. ;-)

Jeg kan se det er en totrins sneblæser. Så burde den kunne smide vådt sne en smule væk fra tragten. :-)


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hydrostaten holder fint tæt, men olien skal heller ikke stå ret langt op i beholderen, så det løber ikke ud af udluftningshullet.
 

Jeg har haft denne her i ca 30 år, dog er den blevet opgraderet med en Honda.

Den er bare noget tung at køre med, og så har den det "geniale" diskdrev gearsystem, som så mange sneslynger har.

Den fik for godt 10 år siden den helt store tur med malekosten, så den ser fin ud.

 


Vi prøver igen, i morgen --
De fleste motorer kan du godt vende på hovedet, men så skal de stå i mindst et døgn, "normalt" for at kunne få olien til naturligt at løbe "på plads".

En snerydnings maskine kan dog klare meget store vinkel-forandringer, selv under drift, så du skulle vel kunne klare dig med de ca. 180° du kan "vippe" den.

 

Annonce
Den er med vandret aksel, og bliver drejet 90 gr. så akslen peger ned ad.

Nu er olien jo tappet af denne gang, men vil da prøve at tippe den, med olie på..
Ja den skal jo nok lige stå lidt, når den kommer på plads igen, så olien kan løbe tilbage.

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 13-11-2016 18:56

Hydrostaten holder fint tæt, men olien skal heller ikke stå ret langt op i beholderen, så det løber ikke ud af udluftningshullet.
 

Jeg har haft denne her i ca 30 år, dog er den blevet opgraderet med en Honda.

Den er bare noget tung at køre med, og så har den det "geniale" diskdrev gearsystem, som så mange sneslynger har.

Den fik for godt 10 år siden den helt store tur med malekosten, så den ser fin ud.

 

Ja ok med hydrostaten. De tåler ikke oliemangel.

Uhaja, der er en fordel ved den gamle gummihjuls milliongearkasse, jo hårde den arbejder, jo tiere kræver den pause.   

Der sad formodentelig en 8 hp B&S med primerbold og plastictank på maskinen orginalt. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nej det var en 11 hk tecumseh, selv om det var en vintermotor med primerbold, var den utrolig træls at starte.

Men heldigvis stak den et ben ud gennem side

Så købte jeg Honda'en selv om det kun er en 9 hk, synes jeg den trækker lige så godt.

Jeg købte den så med elstart, det havde nu  ikke været nødvendig, for den er særdeles nem at trække i gang med håndstart, også i hård frost.

Det var sådan en 11 hk motor der sad på Canadiana'en fra ny

 


Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 14-11-2016 19:56

Nej det var en 11 hk tecumseh, selv om det var en vintermotor med primerbold, var den utrolig træls at starte.

Men heldigvis stak den et ben ud gennem side

Så købte jeg Honda'en selv om det kun er en 9 hk, synes jeg den trækker lige så godt.

Jeg købte den så med elstart, det havde nu  ikke været nødvendig, for den er særdeles nem at trække i gang med håndstart, også i hård frost.

Det var sådan en 11 hk motor der sad på Canadiana'en fra ny

 

Ja selvf. er det en indianer (Tecumseh), det er mig der husker forkert.   Tanken og bolden var i det mindste rigtigt husket. Den motor havde egentelig et bedre ry end B&S, idet den var amerikansk fremstillet, menn ..............     

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er også en elendig motor den du viser jens.
Havde en fodertruck med sådan en på. Lavede til sidst sådan ejg kunne starte med boremaskinen.

Heldigvis døde skidtet, kun få måneder efter ankomst. Jeg købte også en Honda.. hold da op.. Den er næsten startet når jeg ligger en kærlig hånd på den gamle truck. Og trækker som om det gjaldt livet.

Men der er ingen problem med at vende den på hovedet. Ved af arfaring at den blot tøffer videre, indtil den drukner. Og skal have ca. ½ liter olie efterfølgende. og alle vinduer skal åbnes grundet den grumme olietåge.
Værre er det med manden der sad på trucken. Han skal lige ind og have en smøg og en kop kaffe, gerne tilsat bitter
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også