Forlænge kabel til opvaskemaskine, lovligt ?

Hej,

Jeg har en opvaskemaskine hvis stikkontakt ikke har jord men jeg har en stikkontakt med jord som er 1,5m væk. Er det lovligt at forlænge kablet med et godkendt kabel og samlet med krympeflex dvs. klippe stikket af. Jeg tænkte af bruge sådan et kabel til at forlænge hvis det er lovligt http://www.harald-nyborg.dk/p9123/gummikabel-h07rn-f-3x1-50m.

PS. Jeg forstår at jeg ikke må bruge en alm forlængerledning derfor spørger jeg om jeg må forlænge ved at klippe/samle. 

/donnib


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I princippet må du godt bruge en almindelig forlængerledning med jord, bare det er i samme rum.(men den må ikke gå gennem bygningsdele, såsom køkkenskabe)
Men løsning nr 1 er at skifte ledningen på selve maskinen, så den er i et stykke.


Vi prøver igen, i morgen --
Nu er det ikke sikkert det er smart i det hele taget at sætte opvasker til ved den stikk. der er lidt længere væk. Hvis den er en del af den lysgruppe der forsyner køkkenet kan den meget vel blive overbelastet.
Men ellers Ja der er ikke noget i vejen for at bruge en forlænger ledning under de betingelser je-ns han nævner OG at det er den rigtige type forlænger så jordleder bliver ført videre.
Men helt smart er det ikke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis