forhøjning af vaskemaskine

Jeg skal have ny vaskemaskine, og har tænkt mig, at forhøje den 40 cm. ved at stille den på et bord, som jeg vil lave af 4 stk.stålben med en møbelplade på 2,5 cm. tykkelse. Nu fortæller en ven at det kan ikke holde. Er der nogle der har en mening?  

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
min har snart 2 år stået på en ramme lavet af et par stykker reglar og en hylde der blev savet op og samlet som top, ingen problemer i det

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Naturligvis kan det holde. Men det skal samtidig pointeres at det er vigtigt at maskinen OG dit bord har alle 4 ben stående stabilt på gulvet. Bordet må gerne hælde en lille anelse imod væggen, så rystelser hartendens til at føre maskinen ind imod væggen i stedet for ud over kanten. Jeg har prøvet med en tidligere vaskemaskine. Den var placeret 10-12 cm oppe på et støbt fundament. En dag var der en H..... larm, maskinen var faldet ned med lågen nedad - og den fortsatte med at centrifugere. I den stilling er der ingen ting af balancefjedre, klodser eller støddæmpere der gør nogen gavn. Jeg kunne ikke få fat i stop knappen, så det blev på sikringsgruppen, at jeg "fik den lagt død"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej pmertz.
Jeg vil nok gi din ven ret. Hvis det er sådan nogle ben som dette https://www.bygxtra.dk/produkt/bordben-rundt-i-boerstet-staal-20-cm/?gclid=CLrQo-6rpdACFV1eGQodnxYICA du har tænkt skruet i 2,5cm møbelplade 40cm lang. Jeg ville i hvert fald ikke gøre det. Min forhøjning er svejset sammen af 30mm firkantjern og kun ca 25cm. Det ville også kunne holde i 40cm.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ok. jeg tænker lige lidt mere over det. Maskinen står i kælder, hvor der kan forekomme fugt på gulvet om sommeren, derfor er det ikke praktisk med en lukket sokkel. Derudover er der rør bag ved langs med en ydervæg,(Kloak og fra varmepumpen) Så maskinen må ikke flytte sig, hverken med eller uden sokkel.

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 

Hvis du vil hente det i Hjrring, har jeg et møblement der er lavet til det i jern. Trænger muligvis til maling.
Det er din for en løgnehistorie.
Ellers ville jeg blot lave det af et par reglar
Annonce
Hvis der er risiko bagved, ville jeg under alle omstændigheder fastgøre den fra maskinens top og ind til muren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg havde i en årrække for længe siden en vaskemaskine stående på et køkkenelement, et 40 cm høj sokkelskuffeelement.
På den måde fik Hustru en glimrende skuffe til sæbe, skyllemiddel osv. som der altid er god brug for.

Med venlig hilsen
ktm

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også