Ventilation aggregate - Issolering?

Hej

Jeg er ved at være færdig med at installere mit DUKA ventilationsanlæg. Min plan er at oversprøjte alle rørene med 200 mm papiruldsisolering her i den kommende uge. 

Mit spørgsmål er dog. Er det nødvendigt at isolere selve aggregatet?   Synes ikke at jeg kan finde noget nogen stedet.

Mvh
Nicolai

Hej Jeg er ved at være færdig med at installere... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det eneste tidspunkt jeg kan forstille mig en stor temperatur forskel er en varm sommerdag med +40 grader på loftet og en nattemperatur og dermed rørtemperaturpå 10 grader. Men ved ikke om det kan give problemer?
Velbekomme

Lav din friskluftindtag som der er nemmest. Om den ligger halvt i isoleringen gør ikke noget.

Koala
Velbekomme

Lav din friskluftindtag som der er nemmest. Om den ligger halvt i isoleringen gør ikke noget.

Koala
Det var også det eneste jeg kunne komme i tanke om men sker der kondens er det på ydersiden. Det er den relative fugtighed i loftrummet som betyder noget og den er relativ lav hvis udetemperaturen er 10grader.
Jeg ville undlade at kondensisolere kanalen men vente til om sommeren og se om kanalen vil svede under de konditioner.

Koala
Når der i anlægs beskrivelsen står at den slår fra ved - 3 grader så er vel ment som indtags luften. Og ikke ment som luft temperaturen i det rum som anlægget står i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja det er korrekt.
Modstrømsvarmeveksler tiliser typisk ved -4/-5 grader.
Han skal have fat i producenten for der er en del modeller som ikke er beregnet til at stå i uopvarmet rum og det fremgår ikke altid entydig i de datablad som medfølger.

Koala
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis