Brændstoftank til vandtank

Jeg er ved at bygge en 40 fods motorbåd om til en husbåd/bobåd, i den forbindelse skal jeg bruge en vandtank til drikkevand/brugsvand. Jeg har to dieseltanke nu, men den ene kunne jeg godt tænke mig bruge til brugsvand, men er det overhovedet muligt at vaske den godt nok til at kunne bruge den til det, uden at der vil være en bismag af diesel :-/ ?!

Der er en 250mm luge i så jeg kan komme ind og vaske/spule den indefra.

skal den tømmes, vaskes og coates med et eller andet før det kan lade sig gøre.

Eller skal jeg simpelthen bare bruge den til Holdingtank

Håber i har nogle gode tips og tricks og evt erfaringer jeg kan drage nytte af.

Mvh jonas

Husbåden Karen Margrethe !
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke du vil kunne rense den ren for diesel, men den skal jo nok coates for at kunne bruges til vand, så måske det kan lade sig gøre.
Men det var ikke noget jeg ville gå i gang med.

Måske andre har bud på det?

Der findes jo også indersæk for vandsæk sådan en pose du putter ned i tanken, det vil jeg mene var værd at undersøge nærmere?

www.palby.dk/produkter/komfo...100l-studs

Vi prøver igen, i morgen --

Ud fra hvad jeg ved om vandkvalitet i forhold til drikkevand til husholdninger, så kan du ikke gøre den ren nok, uanset hvor mange gange du spuler og renser og bruger rensemidler.

Tænk på at der kun skal ganske lidt olie eller diesel i grundvandet for at det er ubrugeligt. 

Jge tror at du vil blive ked af at vandet altid vil have en ubehagelig smag.

Mit bud er et det er en dårlig ide - men du kan jo dobbelttjekke ved at spørge ved levnedsmiddelstyrelsen.
Jeg er ret overbevist om at de i hvert fald aldrig nogen sinde ville tillade, at en tidligere dieseltank blev brugt til drikkevand. (hvis det var i en erhvervsmæssig sammenhæng - når det kun er dig og din familie, kan du nok gøre hvad du vil)

Måske er det en meget enkel ide med at fore den med en indvendig "tanksæk"  - men tanken skal sikkert gøres meget grundig ren alligevel.

MVH A.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis