Tandhjul

Hej.  Er der nogen her på siden der ved hvor man kan købe enkelte tandhjul, gerne i plastik eller aluminium eller andet materiale. Jeg mangler 4 små tandhjul i størrelse 72 - 66 - 52 - 33 tænder. Alle tandhjulsfirmaer er i dag nogle store firmaer som kun har interesse i store produktioner.


VH
46 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
grene.dk mener jeg har eller kan producerer tandhjul. Du skal nok gennem en maskinhandler
grene har en del ja, dog skal man som privat handle for mindst 300kr der.

ligeledes har de også en del hos Mobra a/s dog mener jeg det der er 500kr man skal handle for

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af Volmer på 11-11-2016 17:59

Hej.  Er der nogen her på siden der ved hvor man kan købe enkelte tandhjul, gerne i plastik eller aluminium eller andet materiale. Jeg mangler 4 små tandhjul i størrelse 72 - 66 - 52 - 33 tænder. Alle tandhjulsfirmaer er i dag nogle store firmaer som kun har interesse i store produktioner.

 

 

Det bliver nok svært at finde som hyldevare, med de "skæve" tandantal.

Hvis det er til drejebænk, eller fræser, er det nok billigst at købe originale hjul..

Ellers må du jo selv igang

Jeg lavede de her til min Boxford, for at kunne skære mm gevind.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Hej Je_ns. De kan desværre ikke købes originale for så havde jeg gjort det. At lave dem selv må jeg tilstå, at det kan jeg ikke, for det første har jeg ikke den fornødne viden, og for det andet og værste, jeg har ikke værktøjet til at lave tandhjul og sådan noget værktøj er meget dyrt, især når man kun skal bruge det den ene gang. Jeg kan også godt leve uden de tandhjul, men hvis jeg havde dem, kunne min drejebænk også skære tommegevind, men det er jo efterhånden sjældent man har brug for det, men det er jo meget rart at vide at man kan hvis man skulle få brug for det.

VH
Der er intet mindste køb hos grene, som privat. for man kan slet ikke handle der privat.

Men ethvert maskincenter kan købe hjem derfra
https://shop.grene.com/store/agro-dk/da/products/-101051512626

men tror ikke det er den slags du søger
Nej jeg må nok glemme det, bare ærgerligt at alting bliver så stort at de ikke gider handle med private/hobbyfolk. Da jeg for mange år siden købte min første drejebænk, kunne jeg hos et lille firma i en villa, vist nok i Ballerup, købe færdige tandhjul som lige passede på min gamle drejebænk, men sådan nogle steder eksistere desværre ikke mere og det må vi så nok leve med.

VH
Hvis du kan finde dem du skal bruge på thingiverse.com eller tegne dem selv i et cad program, skal jeg gerne printe dem til dig i abs. Du behøver blot at dække Porto.

Elektronikteknikeren
Skrevet af subwoof på 11-11-2016 21:40
Der er intet mindste køb hos grene, som privat. for man kan slet ikke handle der privat.

Men ethvert maskincenter kan købe hjem derfra
https://shop.grene.com/store/agro-dk/da/products/-101051512626

men tror ikke det er den slags du søger

 

nej de har nok næppe de rette tandhjul, meen jeg har nu flere gange som privat handlet ved grene, og nej jeg kender ingen der

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 36 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis