Gasfyr virker ikke optimalt

Hej allesammen.

ifbm. det er blevet koldt er behovet for varme naturligvis steget.

jeg har et gasfyr Bosch Cerapur ZSBR 7-25 A23 som ikke kører korrekt.

fyret er fra 99 og ja vi har fået afvide vi skal til at overveje et nyt gasfyr.

gasfyret har fået lavet service/eftersyn for to dage siden, dette har ikke afhjulpet problemet. der blev i den forbindelse skiftet en gummi pakning og noget der minder om en form for tændrør 

Problemet er at fyret kun vil varme et halvt til et helt døgn af gangen før varmen ligesom flader ud og fyret så ikke starter op igen. slukker jeg for fyret i 10 sekunder og tænder igen. starter fyret op med det samme og kører derud af. det sender varme ud i alle radiatorer i løbet af 2 minutter, skruer man helt op på termostaterne bliver de også brændene varme, men som nævnt slukker fyret, måske når den ønskede varme er nået, og kommer så ikke igen. temperaturen falder over hele linien ( dette er testet af flere omgange)

en genstart og fyret kører igen.

Der er ingen problemer med varmt vand, det er altid omkring 60 grader.

der har været tilsluttet en ekstern termostat/styreenhed Bosch TR200. denne er blevet pillet fra, men desværre har dette heller ikke hjulpet på problemet.

alle radiatorer er blevet udluftet og "motioneret "

Det skal siges vi har overtaget huset i januar, og jeg har ikke videre forstand på VVS eller fagudtryk i den genre.

Er uddannet elektriker.

har i nogle ideer tl hvad der kan være galt?

På forhånd tak. Peter

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en overkogningssikring, der slår fyret fra. Måske en føler der skal udskiftes.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Hej. Jeg kan se at trykket står på lidt under 1 bar. Gør det det hele tiden ??? På mit gasfyr skal trykket være ca. 1,5 bar (mellem 1,2 og 1,8). Hvis trykket svinger meget frem og tilbage (mellem 0,5 og 3 bar) er det sandsynligvis ekspansionsbeholderen der skal skiftes. Dette kan forklare de meget svingende temperaturer på radiatorerne. Men dette burde være fundet ved et serviceeftersyn.
Prøv først at hælde lidt mere vand på, så trykket kommer op på ca. 1,5 bar, og så hold øje med om trykket ændrer sig meget i løbet af et døgns tid. Tjek evt. brugervejledningen, om hvilket tryk der skal være.

Ikke håndværker, men kan godt lide at gøre ting selv :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis