Spot -> LED - Hvad gør jeg forkert?

Hej Alle.

Jeg har erhvervet mig en transformer til LED fra Relco som kan dæmpes. De gamle transformere (Tridonic) skal udskiftes (Den tidligere ejer har sat disse op), og de er forbundet som vist på billedet (Gammel). Der er en blå, brun og grå ledning, og jeg formoder at den grå styrer dæmpning og tænd/sluk på min kontakt. Jeg har forsøgt at forbinde Relco transformeren som vist på det andet billede (Nyt) men lyset reagerer ikke når jeg trykker på kontakten (Lyset er bare konstant tændt).

Med andre ord: Jeg har 3 ledninger ind hvor den gamle transformer var forbundet i en lus (Den grå gik til to indgange), men jeg aner ikke hvordan det skal være ift. det nye?

Er der nogle der har nogle bud på hvordan jeg skal forbinde det hele så det passer? Alle kontakter er lauritz knudsen trykkontakter (Fjederbelastet).

 


Charlie
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Den gamle kunne styres med en fase der blev lagt ind på den grå ledning. Det kommer så fra din kip afbryder.
Dit billede af den nye er ikke så skarp som af den gamle. Men jeg kan alligevel se at der står at man skal forbinde klemmer P og P med en kontakt. (eller et par andre metoder) Og det skal IKKE være en fase. Altså skal du have 2 separate ledninger ned til din kipafbryder. Og den skal IKKE være forbundet med noget andet. Nu har du sikkert allerede lagt en fase på de 2 klemmer, så det kan være at din omformer er død af det.
Men prøv at have strøm på den, LED lamper forbundet, og så hold en ledning på imellem P og P Hvis det så virker skal du bare have din afbryder til at gøre det samme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis