Sikring til 60 volt dc?

Hej folkens. Jeg har brug for lidt hjælp til et igangværende projekt.. Jeg skal have lavet en eller anden form for overbelastnings sikring mellem et PWM modul. (0-60 volt/ 30 amp/ 40 amp peak) og en dc motor. Men nu er 60 volt jo ikke lige frem en standart forbrugs spænding. Så hvordan regner man den ud? Kan jeg eventuelt bruge 24/32 volt sikringer, og så kompensere med ampærene. Eller findes der sådan noget som en jusrerbar termisk sikring? Kom med et bud. Jeg vil jo nødig ødelægge pwm modulet eller motoren.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Spændingen betyder ikke noget, bare din sikring/holder er godkendt til mindst 60 volt..
I princippet kunne du jo godt bruge denne her type sikring, selv om de jo nok næppe er godkendt til mere end 24 volt, men sørger du for at lave ekstra isolering, og beskyttelse mod evt fugt, vil det kunne bruges.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Du skal være sikker på at den sikring du vælger skal være hurtig nok til at afbryde før dit PWM modul brænder af! Ellers kan du lige så godt spare den sikring væk ;-)

Arbejdsspændingen for en sikring sikrer bl.a. at du ikke får problemer med gnist overgang (arching) når/hvis sikringen springer, så pas på med at bruge en sikring med for lav arbejdspænding (men du må hjertens gerne bruge en med an højere arbejdsspænding!)

Jeg vile nok kigge efter en 'polyfuse' - jeg har ikke fundet en part da jeg ikke ved hvilke krav den skal opfylde ud over brydestrøm. En polyfuse er en halvleder komponent der afbryder ved en mærkestrøm, og derefter selv 'resetter' efter et stykke tid

/Hideout

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis