0,2kw / time for opvarmning af 10m2 skur ok ?

Hej,

Jeg har et nogenlunde isoleret (mener jeg) skur, fuld muret i leca blokke (uden yderligere isolering i væg), isoleret (flamingo) udehus dør, termovindue, isoleret tag rockwool, isoleret gulv. Jeg har sat et varmepanel fra H&N på 1,5kW og jeg har observeret forbruget med et watt-meter fra H&N siden tirsdag (08/11/16) og jeg kan se at på 33t er der brugt 6.6kW hvilket vil sige 0.2kW pr/time dermed ca. 14,5 kr (ved 3kr kw). Lyder det helt tosset ? Har i data hvor meget i bruger ?

Skal lige siges at varmepanelet står på frostsikring 5grader og skuret er ret højt, vil tro omkring 2,4m højt til loft.

/donnib


 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har vel et forbrug som holder dit skur frostfrit. Det er svært at sammenligne med andre bygninger, fordi det kræver viden om isolationsgrad osv.

fase
Ved en sammenligning ville antallet af m2 være en god ting ;-)

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af ViFixerDet på 10-11-2016 09:03
Ved en sammenligning ville antallet af m2 være en god ting ;-)

Det står i titlen Det er 10m2 

 


 

Jeg forstår ikke rigtig dit problem, for hvis det kræver den mængde energi at holde temperaturen på 5°C, så er det vel det nødvendige energiforbrug, og så kan du sammenligne med andre uden at det ændrer på dit forbrug.

fase
Annonce
Det gør der da osse - sorry!

Hvis du betaler kr. 450-500/måned for at holde dit skur frostfrit, skulle du overveje om det på vinterbasis står mål med de værdier som du frostsikrer - eller om de kunne opbevares et andet sted.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af S. Fabrin på 10-11-2016 09:11
Jeg forstår ikke rigtig dit problem, for hvis det kræver den mængde energi at holde temperaturen på 5°C, så er det vel det nødvendige energiforbrug, og så kan du sammenligne med andre uden at det ændrer på dit forbrug.

Ja ja, i know, det er jo kun for mit nysgerrighed skyld jeg vil vide det, der er ikke så meget jeg kan gøre og dog, det kan være at jeg ser at det er dobbel så meget jeg har af forbrug sammenlignet med nogen der har et træ konstruktion hvor væggene er isoleret, jeg kan måske også drage den konklusion at det måske kunne betale sig at skifte til en kamin ovn fordi det er billigere og sidst kunne jeg lære noget at jeg ikke skal lave en bygning på en anden måde næste gang hvis jeg får muligheden. 

 

 


 

Skrevet af ViFixerDet på 10-11-2016 09:14
Det gør der da osse - sorry!

Hvis du betaler kr. 450-500/måned for at holde dit skur frostfrit, skulle du overveje om det på vinterbasis står mål med de værdier som du frostsikrer - eller om de kunne opbevares et andet sted.

Enig, det er jo sådan nogle vinkler der er interessant at få.

 

 


 

Ja, hvis du isolerer dine vægge yderligere, vil dit varmeforbrug falde, og dine vægge er jo lavede, så for at sætte forbruget ned bør du isolere. At sammenligne med nogle, som har bygget med andre materialer, kan selvfølgelig give dig et hint om, hvad du skal gøre næste gang. Hvis du har en mulighed for at bruge en billigere form for opvarmning, kunne du gøre det, men elovnen passer sig selv.

fase

Jeg har et træ skur på samme størrelse, der er 200mm isolering i væge og loft, samt 275mm i gulvet, jeg holder det opvarmet til 7-8 gr. c med en olieelradiator. (skuret er helt tæt, og fugten holdes nede med affugter)
Jeg har ikke direkte målt strømforbruget, men har ikke kunne se de på strømforbruget, men det er betydelig lavere end dit.


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis