0,2kw / time for opvarmning af 10m2 skur ok ?

Hej,

Jeg har et nogenlunde isoleret (mener jeg) skur, fuld muret i leca blokke (uden yderligere isolering i væg), isoleret (flamingo) udehus dør, termovindue, isoleret tag rockwool, isoleret gulv. Jeg har sat et varmepanel fra H&N på 1,5kW og jeg har observeret forbruget med et watt-meter fra H&N siden tirsdag (08/11/16) og jeg kan se at på 33t er der brugt 6.6kW hvilket vil sige 0.2kW pr/time dermed ca. 14,5 kr (ved 3kr kw). Lyder det helt tosset ? Har i data hvor meget i bruger ?

Skal lige siges at varmepanelet står på frostsikring 5grader og skuret er ret højt, vil tro omkring 2,4m højt til loft.

/donnib

Hej, Jeg har et nogenlunde isoleret (mener jeg)... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af je_ns på 10-11-2016 09:41

Jeg har et træ skur på samme størrelse, der er 200mm isolering i væge og loft, samt 275mm i gulvet, jeg holder det opvarmet til 7-8 gr. c med en olieelradiator. (skuret er helt tæt, og fugten holdes nede med affugter)
Jeg har ikke direkte målt strømforbruget, men har ikke kunne se de på strømforbruget, men det er betydelig lavere end dit.

Hvilken opvarmningsform bruger du ? El ? UPDATE: Sorry jeg så ikke du skrev olieradiator.

Jeg har lige lavet et ventilationsrist af typen Jalousi, jeg ved ikke hvor meget kulde den hiver ind men noget må komme ind. Jeg tænker at enten bruger jeg el på at varme den kulde der kommer ind ved udluftningen eller bruger måske samme energi på en affugter. Hvordan får du tilført frisk luft ind ?

Du skriver kl 842 ( på 33 timer er der brugt 6,6 kw (h) => 0,2 kw /timen. 14,50 kr ( ved 3 kr/kwh)

Der er vist en lille regnefejl, 6,6 x 3 = 19,80 det er så det der fører til 14,40 kr/døgn. Og så de godt 400 kr / måned

Jeg kn ikke lige se hvilken Wattmeter H&N har, men er det sådn noget lignende denne så er det naturligvis ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Skrevet af donnib på 10-11-2016 09:44

Hvilken opvarmningsform bruger du ? El ? UPDATE: Sorry jeg så ikke du skrev olieradiator.

Jeg har lige lavet et ventilationsrist af typen Jalousi, jeg ved ikke hvor meget kulde den hiver ind men noget må komme ind. Jeg tænker at enten bruger jeg el på at varme den kulde der kommer ind ved udluftningen eller bruger måske samme energi på en affugter. Hvordan får du tilført frisk luft ind ?

Jeg har lukket rummet helt tæt, så ingen udluftning, medmindre jeg åbner dør, eller vindue.

Det fungere superfint med affugter, den holder luftfugtigheden nede, og når der ikke kommer fugtig luft til udefra, er det begrænset hvor meget den køre, den trækker kun 1½-2 liter vand ud om året.

Hvis du bruger elradiatore, er det ligegyldig hvilken type det er, virkningsgraden er 100% på alle.

Jeg valgte en olie radiator, da den er helt tæt så der ikke kommer støv og fugt i den.

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af ev elmand på 10-11-2016 19:16

Du skriver kl 842 ( på 33 timer er der brugt 6,6 kw (h) => 0,2 kw /timen. 14,50 kr ( ved 3 kr/kwh)

Der er vist en lille regnefejl, 6,6 x 3 = 19,80 det er så det der fører til 14,40 kr/døgn. Og så de godt 400 kr / måned

Jeg kn ikke lige se hvilken Wattmeter H&N har, men er det sådn noget lignende denne så er det naturligvis ok.

Ja korrekt, godt set, en ligge regnefejl. Det er selfølgeligt 14,40kr/døgn.

Jeg bruger sådan en fætter til at måle http://www.harald-nyborg.dk/p1054/sartano-energimaaler-emd-3

Iøvrigt har jeg fundet ud af at 1kw er 2,3kr så beregningen er 11,04 kr/døgn så ca. 330kr pr måned. Jeg ved ikke om det er represantivt at regne med 3 måneder * 330kr eller der er mere frost end det, nogle bud ?

/donnib

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis