Montering af shunt.

Hej.

Jeg går og arbejder lidt på at få sat et ¨nyt¨ twinheat fyr op som skal kobles sammen med en buffer på 2000 liter. Jeg vil have min cirkulations pumpe til at sidde på retur til kedles, altså den kolde for at der ikke kan komme luft i pumpen i tilfælde af at fyret skulle koge.

Jeg vil også have en shunt ventil monteret så kedlen ikke ruster i løbet af ingen tid og jeg har kigget lidt på den her fra vvs-eksperten. http://www.vvs-eksperten.dk/varme/ventiler1/shuntventiler/lk820-termisk-3-vejsventil-1.

De skriver den skal monteres på retur mellem akku og tank, der mener de vel den kolde?, i så fald skal den være før eller efter min cirkulations pumpe, og vil det overhovedet virke da den jo nærmest skal suge det varme vand ned til retur da der ikke sidder en pumpe lige foran til at mase det derned. 

På forhånd tak.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bør lige fortælle nøjagtig hvilken af alle de ventiler, du linker til, der påtænkes anvendt, inden der kommer et svar herfra ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Først, en cirkulationspumpe den hverken presser eller suger vand - den cirkulere (flytter) vand rundt.
Jeg vil mene at den mest optimale sted at placerer føleren til en shunt må være i bunden af kedlen - alternativ på returrøret til kedlen.
Jeg ved godt at det er en lidt større udskrivning men med din konfiguration ville jeg seriøst overveje en ladomat: http://www.privatgrossisten.dk/images/LADDOMAT%2021.pdf - det er du bedre tjent med på den lange bane.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af Gramsmosegods på 09-11-2016 20:57

De skriver den skal monteres på retur mellem akku og tank, der mener de vel den kolde?, i så fald skal den være før eller efter min cirkulations pumpe, og vil det overhovedet virke da den jo nærmest skal suge det varme vand ned til retur da der ikke sidder en pumpe lige foran til at mase det derned. 

På forhånd tak.

Jo tak, nu ved en hvilken der snakkes om.  

Og jo, du kan godt montere din pumpe på retursiden af kedlen, uagtet der garenteret er nogle der har LÆST sig til det modsatte og helt sikkert står i kø for og protestere. 

Kan ikke finde nogle papire på omtalte termiske shunt, men monstro ikke den er lavet som de andre ?

Her har du papirene på din shuntventil: http://www.cerbos.ee/img/cms/kutteautomaatika/LKArmatur/termostaat-messing-LK-820-ThermoVar.PDF  Du skal koble den som det de kalder Position II. Vil du lave det på en måde så den virker rigtigt godt, sætter du en ballofix mellem returen på din buffertank, så du kan reducere flowet fra denne. Det gør du kan opretholde en bedre lagdeling i tanken. 

Men kan du ikke fortælle hvorfor du vil have en buffertank efter din Twinheat stoker, idet den skulle gerne kunne stå og passe sig selv under normale omstændigheder ???     

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis