Carrarino Fejemaskine motor im359

hej alle sammen

jeg har en Carrarino Fejemaskine med en im359 motor og jeg kan ikke får den til at køre ordentligt jeg har prøve og tag luftfilter af. Og det er sker ingen ting her en lille video med den https://youtu.be/rg-EmMyC7BQ

jeg har også prøve skue luftesku ude eller ind ingen ting sker der hvad kan jeg gør

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på LDS

Tjek lige oliestanden, og o/m begrænseren og dens fjedder.

Ellers
Prøv at rens din karburator, og stik den et nyt tændrør.

Vi prøver igen, i morgen --
der er kommet nyt olie og tændrør på den. er det svært at rens en karburator
Ja den er med en Lombardini sideventilet motor, der skulle tage kampen op mod B&S'es ditto i sin tid. I mine ører lyder motoren faktisk meget normal, eller som de lyder når de står og går uden belastning. Jeg ville faktisk hellere høre motoren under belastning, hvis der er det du har problemer med ??? :-)

Der er tegninger over motoren her: http://www.hafog.dk/media/ReservedelskatalogLombardiniIM359Restyling.pdf

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
det kan ikke passe det du siger at den lyder normal den. som jeg kan høre den så lyder det som om at ikke for luft nok. jeg kan så sige at jeg har været ude og køre med den hvor jeg glemt at slå halv chokeren fra så syndes jeg at den lyder normal
Skrevet af kdybro på 09-11-2016 20:38
det kan ikke passe det du siger at den lyder normal den. som jeg kan høre den så lyder det som om at ikke for luft nok. jeg kan så sige at jeg har været ude og køre med den hvor jeg glemt at slå halv chokeren fra så syndes jeg at den lyder normal

Jo, den lyder faktisk helt normalt af den type motor at lytte til, når den står og laver ingenting. Det den står og går op/ned i omdregninger skyldes motorens regulator, der er ret hurtig til at regulere op og for langsom til at slippe igen. 

Hvis motoren fejler noget, er det ikke at den ikke får luft nok, tværtimod. Din prøvekørsel med halv choker siger faktisk det stik modsatte, nemlig motoren får for meget luft i forhold til mængden af benzin, det kaldes også at blandingen er for mager !!!

Luftskruen regulerer kun motorens blanding i tomgang, prøv og skru den forsigtigt i bund og 1 1/2 omgang ud igen.

Dit luftfilter skal være rent og påsat korrekt. Ikke noget med at snyde !!!

Prøvekør så motoren under belastning. Går motoren herefter stadig ikke godt, er næste skridt en total rensning af karburator.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis