Termografi kamera.

Hej. 

Jeg har et hus fra 62 hvor der er lidt kulde problemer. Der er en gammel garage der er lavet om til værelse med gulvvarme. Og vi kan bare ikke banke den op over de 18-20 grader her i de her kolde dage, selvom gulvet er godt lunt. Så jeg har overvejet at købe et termografikamera, for at se om der er træk, kuldebro eller gulvvarmen det er galt med. 

Nogen der har erfaring med følgende ?

https://www.computersalg.dk/i/1738189/bosch-spotmaaler-gis-1000-c

https://www.computersalg.dk/i/1800350/infrarodt-termometer-flir-tg167?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner

 

Jeg takker på forhånd. 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen her på LDS
De små infarøde kameraer er ikke særlig gode, pengene vil være meget bedre givet ud til at få en proff ud og termografere det hele igennem.

Måske du skal hæve fremløbstemperaturen på gulvvarmen, for at holde varmen, hvis der bliver koldere udenfor.

Du kan købe sådan et trådløst infarødt termometer, det giver et godt bud på hvor de kolde flader er, og de koster ikke mange kr.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Når vi taler om proffesionelle er der energi konsulenter som tager sig af det. Har også set at XL byg f.eks. reklamerer. Naturligvis i håb om at sælge noget isolering.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kan du ikke sætte lidt mere flow på vandet i gulvet ???

Uden og kende modellerne, tror jeg heller ikke på de er pengene værd. Men køber du den billige punktmåler ved Jem&Fix, kan du prøve og måle temperaturen forskellige steder rundt på gulvet samt rundt omkring på soklen udenfor. Håber ikke temperaturen på gulvet indenfor aftager ud mod soklen, samt temperaturen på ydersiden af soklen er nogenlunde den samme som udetemperaturen.

Har du nogen ide om varmeforbruget i garagen, samt hvordan er gulvvarmen lavet ??? :-)

Ups. Bær over med mig, idet mit svar går "lidt" ud over dit spørgsmål. M-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Renea, det du henviser til er ikke termokameraer men termometre. Hvis du vil have et billede af temperatur fordelingen i dit værelse, må jeg, som nævnt i andre indlæg, anbefale dig at få en professionel med et varmefølsomt kamera til at finde evt. kulde broer (infrarøde kameraer koster betydelig mere end de termometre, du henviser til). Du kunne også hæve fremløbstemperaturen, hvis din gulvbelægning tillader det.

fase
Annonce
Hej mange gange tak for jeres svar.
Naturgas låner faktisk gratis der termografiske kameraer ud, så jeg har fået lov at låne sådan en fra næste uge af. Gulvarmen er lavet med 300 mm Jackon Super EPS 80 gulvisolering dog kun 20 mm kantbånd isoleringrundt. Overfalden af gulvet ligger sådan set 10 cm under sokkelhøjde. ved ikke om det kan sige noget ? væggene er lige blevet fyldt med Knauf glasuld Supafil 34 80 mm hul mur. Spørger måske dum men kan man tjekkeforbruget i det enkelte rum når man har fjernvarme ? Gulvet er trægulv så vil sige de 35 grader er over grænsen
Det er ikke muligt at tjekke forbruget i det enkelte rum. Hvis vi går ud fra at sokkel er ren beton, som var almindeligt i 1962 så vil du ( når gulvet ligger 10 cm under sokkelhøjde) nok kunne se en væsentlig kuldebro på de nederste 10-15 cm i rummet. Hulmuren begynder jo først over sokkel, og det nederste stykke er altid fyldt lidt med mørtelrester.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Erik er du sikker på at der ikke var 75 mm. isolering i hulmuren i 1962? Jeg er næsten sikker på, at der var krav om 75 mm. i hulmuren. Men der var ingen krav om sikring mod kuldebroer ved soklen, så der er sandsynligvis en kuldebro.

fase
Det er nok desværre den jeg er kommet frem til, må ser hvad Termografi kameraet siger. Ellers må jeg isolere den udvendigt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis