Indendørs swimmingpool og fugt

Jeg har et hus med en indendørs pool. Der til har jeg en affugter på 2,9 kw. Det er en voldsom dyr løsning. Jeg har overvejet at købe en Genvex GE Energi 1, og så trække luften ud af poolområdet, for der efter at væksle det ind i stue/køkkenalrum. Det er ikke muligt at sende luft til værelserne da disse går til kip. Er der nogen som har erfaring med det? 


Peter
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kører det igennem en krydsveksler så en god ide, for at trække varmen ud, krydsvksleren skal bestå at et korresionsfast materiale ellers vi det have en kort levetid, men er lidt i tvivl om du vil blande noget af luften i i din bolig i så fald MEGET dårlig ide dt vil komme til at lugte af klor i hele huset desuden er klorluft agressiv,
Det kan da vist nok affugte det lidt med en krydsveksler. Der løber ganske lidt kondensvand ud af genvex. Men hvis du trækker forholdsvis kølig luft ud, vil du heller ikke få den opvarmet til ret høj temperatur, Din eftervarmeflade skal arbejde mere (bruge mere energi)
Du kan måske godt komme med luft til værelser. Det har ikke den store betydning om det kommer ind i væggen højt oppe eller med synlige pæne rør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis