Kan man lægge selvnivellerende beton på klinker?

Hej med jer

Jeg vil gerne lave en mindre og billig renovering af badeværelset og vil meget gerne høre, om I mener, det er muligt at lægge flydende/selvnivellerende beton/betonspartel oven på et gulv, hvor der allerede er klinker. De skal selvfølgelig slibes og primes først, men er det muligt derfra og hvad skal jeg være opmærksom på?

Jeg har ikke tænkt, at der nogen ovenpå, men vil gerne polere det selvfølgelig, så det fremstår blankt og fint. 

Hvad gør man i øvrigt for at farven ikke bare er helt grå, men har lidt variation i nuancerne - blander man lidt sort farve i?

Jeg håber I kan hjælpe!

Vh Lars


Lars
Hej med jer Jeg vil gerne lave en mindre og... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, jeg skal have skærmet afløbet før jeg begynder at rettet gulvet ud. Men det er dog ret ujævnt, så det er nok nødvendigt at tænke i flere lag, så det endelige lag ikke er 2mm i kanterne og 17 mm på midten. Så lige nu tænker jeg fliseklæb -> afrettelseslag (5-10 mm) -> Weber designgulv (5-10 mm). Giver det mening?

Lars
med hensyn til epoxygulv er det EKSTREMT slidstærk den bliver brugt som gulv i lager haller fly hangarer o.s.v. så mon ikke det kan klare den trafik der er i et hus uden problemer
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg vil lige indskyde at den type epoxygulve man sommetider bruger i nye parcel huse, er sårbar overfor sand (ridser). Ved de afsluttende arbejder før aflevering skal alle gå i strømper eller bløde sko beregnet til indendørs arbejde. Ingen udendørs sko med ind. Den type er ca 10 mm tyk.

km
10 mm, det plejer at ligge på to til fire mm.
Jeg ville nok anbefale et gulv med sand i hvis det skal være et epoxygulv. Ellers bliver det ligesom en skøjtebane når der kommer vand på.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

10 mm, det plejer at ligge på to til fire mm.
Jeg ville nok anbefale et gulv med sand i hvis det skal være et epoxygulv. Ellers bliver det ligesom en skøjtebane når der kommer vand på.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg vil ikke lave epoxygulv - det var en anden, der foreslog det længere oppe, men jeg hælder til forslaget om at bruge Weber designgulv: http://www.weber.dk/gulve/produkter/designgulv/weberfloor-4650-design-colour.html

Lars

Det du ser her er 8 - 10 mm men tror det er 2 forskellige typer vi snakker om. 


km
Lige et hurtigt spørgsmål til epoxymanden.
Hvilket selvnivilerende produkter er Bedst til epoxymaling?
Har snakket med en maler som siger det er vigtigt at bruge det rigtige hvis der skal males direktet på.
Der findes et hav af produkter fra weber, jeg ville ringe til dem og høre hvad de foreslår, hvor mange mm skal du have på, er der gulvvarme, skal der rettes lunker op først.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også