Er der forskel på kvaliteten af skærepasta?

Hej

Jeg leder efter noget skærepasta jeg skal bruge til gevindskæring. 

Jeg har fundet dette: https://www.globaltools.dk/tekniske-artikler/kemi-og-olie/sproejtemiddel/skrepasta-tilia-05-kg-1828

Det virker temmelig billigt, i forhold til andre bøtter af 500g jeg har set til 350 kr. 

Mit spørgsmål er om det er fin kvalitet, eller  om det kan betale sig at bruge lidt flere penge på det. Jeg vil jo gerne have at mit værktøj holder langt ud i fremtiden :-)

Frederik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Frederik.. Jeg skrev jo nogle kommentarer sidst, du skrev om dette med gevind.. - men du ville anderledes dengang..
"JEG" ville vælge at spænde emnet ordentligt op.. og smøre med f.eks. rocol skærepasta..
Men.. hvorfor ikke finde en virksomhed i nærområdet, der kan disse ting. så du blot designer og sælger?? - jeg tror, du er ved at købe en masse ting, som du ikke får glæde af.. - men jeg kan kun komme med mine ydmyge input.. jeg er jo ikke "Løvens hule" ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg kender ikke den skærepasta du linker til, men jeg vil da mene den er ok til dit brug. (gevindskæring på vandrør)

Men der er forskel på skærepasta også på Rocol skærepasta.
På mit tidligere arbejde brugte vi noget hvidt miljøvenligt Rocol skærepasta, til det meste. (gevindskæring i drejebænk med snittappe)
Men til krævende opgaver i kromnikkel stål og nogle typer rustfast, brugte vi noget brunt ildelugtende Rocol skærepasta, som var betydelig mere effektivt.

Vi prøver igen, i morgen --

Det er den "brune" jeg tænker på - den er fin ;-) men nok ikke miljøvenlig..
Den hvide - der ville jeg heller bruge "alt andet"

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg købte de skærepasta jeg linkede til. Så må vi håbe det er den brune udgave :-)

Frederik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis