Lav runde fordybninger

Jeg har fået et stykke udskåret stamme. Som skal bruges til at havde flasker med min hjemmelavet snaps stående på.
Jeg kunne godt tænke mig at der var lavet en lille fordybning til hver fæaske. Så mit spørgsmål er Hvordan får jeg lavet dem? Hullet må nenlig ikke gå hele vejen igennem træet og flasken er 8,5 cm i diameter.
På forhånd tak
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej schubert !

Det skal nok blive flot...skal du have lys i også, som lyser op gennem flaskerne ? (:

Den primitive løsning hedder kop-bor, boremaskine og stemmejern.

Den lidt lækrere løsning er kop-bor, boremaskine og overfræser.

Mærk dybden af med malertape rundt om kopboret. Skær ned. Fjern træet med stemmejern eller overfræser+notjern.

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Man kan måske komme til at sætte en skrue i overfræserens fodplade, som så fungerer som centrum. Så kan man lave det med den alene. Den er rigtig god til ensartet dybde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Festool har diverse "sjove" tilbehør, til deres håndoverfræsere...til lommer og diverse
- og der er meget man kan ønske sig i JULEGAVE, til at lave diverse projekter som dette.. :-)
Men det kommer jo an på, hvor langt du vil hen.. hvor meget snaps skal du have til at stå.. (det kan tage om sig, siger jeg - af erfaring..)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har set at man kan udhule træstammer ved at flække dem, lave udhulningen og lime dem sammen igen, Du kunne måske videreføre dette, altså flække den, borehuller ed kopbor i den ene halvdel og så lime det sammen igen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hmm okay. Mim første tanke var også kop bor. Så var det mere Hvordan jeg skulle få træ stykket op. Men måske jeg skal prøve med stemmejern eller overfræser
Annonce
Hmm okay. Mim første tanke var også kop bor. Så var det mere Hvordan jeg skulle få træ stykket op. Men måske jeg skal prøve med stemmejern eller overfræser
hvis du har et sæt med flere forskellige kopbor , så start med det store,
og så gå ned i størrelse.
så blir det nemt at fjerne resten med et stemmejern

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Overfræser med kopiring. Så bliver det helt skarpt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad med sådant et bor: http://www.ebay.com/itm/85mm-Wood-Hole-Saw-Cutter-Boring-Drill-Drilling-Bit-DIY-Woodworking-Tool-NEW-/252061036861

Der skal dog nok bruges en seriøs boremaskine til at bore med.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også