Lampeudtag eller komfurudtag

Hej

Har haft en el radiator siddende, som jeg gerne vil have flyttet. Tilgangen ender i en 1modul fuga indmuringsdåse hvor kablerne så gik direkte ind i en samledåse med en række kronmuffer på radiatoren.

For at flytte radiatoren lidt overvejede jeg blot at afslutte tilgangen i indmuringsdåsen med et lampeudtag 50x50mm og så bruge et kabel derfra til radiatoren. Men kom så til at tænke på om det vil være bedre at bruge et komfurudtag i stedet? Hvad vil I forslå?
Hej Har haft en el radiator siddende, som... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det kan du udmærket bruge.

fase
Nå. Det gik desværre ikke helt så glat som jeg havde håbet. Det et en gammel indmuringsdåse der er brugt og det er som om der ingen plads er i dåsen til lederne. Der kommer 2 stk 5 leder kabel. En leder er luset videre i en samlemuffe i dåsen. Men resten kan samles i lampeudtaget. Men jeg kan simpelthen ikke f udtaget monteret i dåsen. Lederne er klippet så kort som (jeg synes er) muligt.

Kan den med fordel skiftes ud med en ny? For det er som om der er mindre plads i en gammel end de nye? Eller er det bare mig? Eller skal jeg forsøge mig med at pille indmuringsdåsen ud og sætte en forfradåse nu det er profilbræder væggen er beklædt med?
Nahh.... Sidst nævnte med forfradåse går ikke da der kun er 35mm til bagmur/gasbeton
En mulighed kunne være en forfra dåse evt. kombineret med et komfurudtag. Det er måske ikke så pænt med komfurudtaget, men på den anden side, kan du redde nogle mm. , og så grimt er komfurudtaget heller ikke.

fase
Annonce
Hvorfor hellere komfurudtag end lampeudtag?
Det skal ikke nødvendigvis være et komfurudtag, men komfurudtaget har en mulighed for at ledningen kan føres nedad, hvorimod lampeudtaget fører ledningen vinkeltret ud og derefter ændrer retning. Samtidig forestiller jeg mig at dåsen ikke bliver dækket af radiatoren, derfor.

fase
Hmm... Okay ja der er ikke noget i vejen for at det et et komfurudtag ift udseende....
Hvad med at skifte indmuringsdåsen ud med en ny model? Tror du at det vil kunne ændre noget? Jeg ved ikke om man kan se det på billedet, men det er som om at denne gamle model har nogle forhøjninger, hvor kablerne kommer ind. Og det giver pladsproblemerne tror jeg.... Og det mener jeg ikke at den nye model har?

Det kunne jo også være et komfur udtag som denne. JAUS dåsen 

Den har vedlagt faste klemmer, ledninger kan komme ind bagfra, og leder derfra ned ad væggen med aflastning. Den kan fåes i grå eller hvid. Der skal så ikke skiftes indmuringsdåse, da denne sidder uden på væggen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jaa det var måske en meget god idé, Erik.... (billedet i linket passer vist ikke helt til det produkt der menes - det er denne der passer på målet der stå, så den dækker indmuringsdåsen) Og tænker du så eventuelt bare montere den ved at skrue den fast i skruetårnene i indmuringsdåsen?

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis