Danfoss gulvvarme FHF

Har et spørgsmål til FHF gulvvarmemanifolden (-fordeleren) fra Danfoss. (Uden flowmeter).

Jeg har læst frem og tilbage på danfoss.dk og i diverse fora, men har ikke kunnet finde et helt præcist svar, så håber at én af jer kloge hovedet herinde kan hjælpe.

Som jeg ser det har fordeleren to indreguleringsmuligheder. I fremløbsfordeleren er der på toppen af hver kreds en lille rød hætte under hvilken der er en unbracoskrue, dette er den ene mulighed. Samtidig er der på returfordeleren under hver termostat / termomotor en rød justeringsskive med indstillinger fra "N" og 1-7.

Min spørgsmål går så på, hvad de to muligheder bruges til? Hvilken bør bruges til indregulering?

På forhånd tak.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet en artikel om gulvvarme som besvarer dit spørgsmål. Find den her: http://www.vifixerdet.nu/index.php/gor-det-selv/gds-blog/319-gulvvarme-for-begyndere

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af ViFixerDet på 07-11-2016 13:07
Jeg har lavet en artikel om gulvvarme som besvarer dit spørgsmål. Find den her: http://www.vifixerdet.nu/index.php/gor-det-selv/gds-blog/319-gulvvarme-for-begyndere

Tak for svar og link.

Ja så fik jeg styr på hvad ventilerne i fremløbsmanifolden er til, det er altså dem man indregulerer på ved systemets installation. Hvad bruger man så ventilerne på returmanifolden til? Danfoss skriver selv, at det er på disse man skal indregulere (forindstille).4

På forhånd tak.

 

 

Du indregulere gulvvarmen på returen fra et til n.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Så har vi igen to modstridende svar :/
Unbacoskruen skruer du helt op og indregulerer nede på returen når du kender de forskellige længder på slangerne. Helt i tråd med hvad danfoss selv skriver

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis