Maling - hvor mange minus grader tåler det?

Hej derude

Jeg har i mit sommerhus en masse vandbaseret maling stående, som jeg ikke har fået sat indendørs endnu.

Nu ser jeg det bliver minus 1,2 grader i nat og bekymrer mig for om det vil klare det, uden at gå til grunde?

Jeg skal derop på torsdag og ville gerne være fri for at bruge 3 timer på at køre frem og tilbage i aften for at rykke det ind. Det skal siges at noget står i et ikke i et ikke isoleret skur, mens resten i en åben carport, ej heller isoleret.

Hvad gør jeg? Venter til torsdag eller kører derop?

På forhånd tak for jeres meldinger
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ganske umuligt at svare dig på. Lokale forhold betyder rigtigt meget, når det kommer til hvor meget frost vil trænge ind i feks et skur.
I vores tidligere hus, blev der stort set aldrig frost i mit skur(måske fordi det var omgivet af træer og buske), selvom det var lavet af brædder med stålplade tag, men omvendt så her hvor vi bor nu bliver der næsten altid frost i mit skur der er bygget af plader og også har stålplade tag.
Jeg ville være mest nervøs for det i den åbne carport, men alene taget kan måske være nok til at beskytte det...igen det kan også være at det får frost, og så er din maling ødelagt, for "stofferne" i malingen vil klumpe sammen og den bliver grynet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg ville absolut tage køreturen NU hvis .....osv., idet man lover -5 til -10 grader midt i/på arbejdsugen. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja jeg ville også tage køreturen... (medmindre du har kontakter deroppe som kan redde malingen for dig)

Vi prøver igen, i morgen --
Min app beretter ikke om så meget frost, men kun 0 til -1 grader frem til onsdag morgen. Herefter plus igen. Det er i Gilleleje på Nordsjælland. Ved ikke om det ændre noget? Ellers må jeg hellere kridte skoene kan jeg godt mærke på det hele :/
Husk lige at DMI (og sikkert andre også) måler i 2 meters højde... så hvis de siger at det bliver 2 grader, kan der sagtens være frost på bilens ruder, eller i græsset.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også