Open office eller Libre Office.

Hej til Jer.

Som overskriften antyder så er jeg intereseret i hvilkeet office-program som er bedst. Opstart og øvrig performance.

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Google Docs!
Kovas, skal du bruge en hel kontorpakke eller bare teksbehandling. Hvis det kun er tekstbehandling opfylder Wordpad, som er en del af Windows og gratis, i de allerfleste tilfælde kravene.

fase
Skrevet af kovas på 05-11-2016 20:16

...Open office eller Libre Office...

Skal du vælge mellem de to, så må det blive LibreOffice.

OpenOffice er blevet overtaget af Apache/IBM, og de bruger ikke meget energi på det.

Hvis du godt kan lide Microsoft's office, så prøv WPS Office 2016 Free (Kingsoft)

Det er efter min mening den bedste gratis officepakke. Gratisudgaven mangler nogle få funktioner (f,eks. macro), og du skal klikke en reklame væk i ny og næ, men det er helt klart "besværet" værd.

Skal du have dine dokumenter med dig, kommer WPS også til iPhone og Android.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

God morgen.

Tak skal I ha.

Det er egentlig sjældent at jeg bruger hele office pakken på den her lille bærbare. Jeg har altid brugt en af open office pakkerne. Kan ikke nu se hvilken da jeg lige nulstillede maskinen. Og derfor, da jeg ville hente open office, kunne se at der var to udgaver. Jeg synes bare at open er så laangsom til at åbne, På den anden side er det jo også godt at kunne åbne andre dukumenter. selvom vedhæftede filer vel efterhånden kun er pdf.

Så jeg kigger lidt på Jeres forslag. Fortsat god søndag.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Hej igen.

Nu har jeg kigget lidt på det. Og jeg kan godt se at wordpad er nem og hurtig så den fortsætter jeg nok med her på den bærbare.

Den der WPS ser også rigtig god ud så tror jeg vil installere den på vores stationære.

Er det rigtig set at Word Pad ikke kan konvertere til pdf? og hvilket filformater det  mest hensigtsmæssigt at gemme i?

Jeg takker.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Wordpad kan ikke gemme i PDF format, men i mange andre formater, og RTF kan læses af bl.a. word.

fase
Hej Fabrin.
Super så fortsætter jeg med Wordpad og Rtf.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
...Word Pad ikke kan konvertere til pdf...

Installer en PDF "printer", så kan du lave pdf filer, fra alle programmer der kan udskrive.

Jeg bruger den gratis udgave af Bullzip PDF Printer. Den fungerer fint, og der følger ingen uønskede overraskelser med.

Downloadlinket kan være lidt svært at finde, men hvis du går til downloadsiden og ruller ned til Community Edition, skal du klikke på download it here.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej Regmos.
Tak for det, så er der ved at være styr på det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis