Jernbjælke på loft

Hej.

Jeg skal fjerne en bærende skillevæg, og derfor har en ingeniør beregnet en H bjælke, som jeg kan lægge på mit loft (ovenpå spærfødderne istedetfor under (synligt). Laver et lille hul i gavlen ind på loftet.

Men hvor mon man kan købe sådan en HEB200 bjælke i Østjylland (incl. fragt + kran) ?? Har Smede sådan nogle .... ?




/ Raz100.
Hej. Jeg skal fjerne en bærende skillevæg, og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

RETTELSE det skal kun forskydes 0,5 m fra midten for at der bliver 1 m ( 60-70 kg) at bære ude i den tunge ende !


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nogle køreplader inde på loftet og så en sækkevogn vil gøre underværker.

Da jeg lavede øvelsen her på matriklen, var det under spærene, den skulle ligge. Det gjorde det lidt mere "levende" hvor jeg kørte bjælken indenfor på en gearkasseløfter + nogle klodser oven på, og en trailer med en stak paller uden for.

Jeg var alene om opgaven, men kan klart anbefale at være 2!


Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har løftet natursten på flere forskelliges steder. De vejede fra 200 - ca 800 kg. 2 murerbukke et hjemmelavet åg med en portrulle under og så 1 håndtalje. Jeg foretrækker faktisk at være alene. Men 2 kan også gå an. Er der flere skal der være en der tager "ledelsen".

På arbejde har jeg været med til at flytte maskiner på op til 30 tons. Aldrig mere end 2 om opgaven. Så nogle egeklodser, 1 donkraft og maskin "rulleskøjter"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis