Tomgang

Hejsa

Min seat arosa (lupo) 1,0 benzin, ruller en smule mellem 700 og 900 rpm, når den er driftvarm.. ellers trækker og kører den ok.

Vil en gang Bellad - rens hjælpe og få den mere rolig i tomgang ?? Kompression skulle være ok, så jeg formoder ingen brændte ventiler.

Vh. Carsten

 

 

 


 

Hejsa Min seat arosa (lupo) 1,0 benzin, ruller... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, brug et dedikeret smøremiddel til potmtre. Servisol laver noget, jeg vil ikke ligge mig ud med din radiomekaniker. Hvis han siger at det er det han står inde for at han putter i hans kunders udstyr så er det jo nok ok, han er jo skidt stillet hvis han ødelægger grej med potmetre, det sidder jo efterhånden kun på dyre forstærkere, og gammelt lækkert velspillende vintage HiFi. Min renovering holdt i ca. 2 år, så var den gal igen, fuldstændig ustyrlig tomgang, der gerne ville ned under 600 rpm., svær at starte. Som sagt under 200 kr. for et brugt fra tyskland. Der er jo en hel generation af biler med det spjæld der forsvinder fra gader og stræder disse år.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg genbruger lige min gamle tråd herinde - det hele endte jo med, at de ca. 700 rpm, nok var standard i sådan en maskine og den kører som sådan også ok.
Jeg har siden oplevet, at ved aktivering af elbagrude, ændres der straks til omkring 900 omdr. - og her bliver den også selvom ruden slås fra igen. Røres speederpedal, falder den tilbage til de 700 rpm. Elbagruden giver selvsagt et større forbrug og belastning på tomgangen, men hvorfor glider den så ikke tilbage når jeg slukker igen.
Håber ikke det bliver for kringlet nu.. :-)))

 

 Hej igen herinde

 Peter R, - du skiftede spjæld på din egen "VW" og fortæller det skal grund indstilles efterfølgende.

 Jeg får et nyt fra UK indenfor nærmeste fremtid, til en 1/3 af DK-prisen - er det nok at frakoble strømmen i god tid før og efter skiftet, eller skal der grundindstilles?  Det meste bliver jo resat, når strømmen fjernes, men de faste indstillinger som ligger i ECU bevares jo, formoder jeg.

På forhånd tak for svar - Vh. Carsten


 

Du skal "slette" den gamle grundindstilling og så skal det nye spjældhus "initialiseres" og der skal en tester til for at gøre det korrekt 

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

nej det kan de fleste større professionelle testere samt  "VCDS" 

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Super og tak - et hurtigt tilbud landede på rundt 500,- incl. moms. Det kan sikkert ikke gøres meget billigere.

Vh. Carsten


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis