Villa til ejerlejlighedsopdeling - Hvem?

Hejsa! 

Jeg har fået nogle rigtig gode svar herinde, så vi prøver lige igen  

Jeg har købt et hus jeg overtager nu her d. 01-12 

Huset er i to etager. Huset er bygget i 1960, og overetagen er bygget ovenpå i 1975. 

Grunden er 866, bebyggelsprocenten for området er 30% dvs. grunden må bebygges med ca. 260m2, Pt. er huset 160m2, 

Jeg kunne godt tænke mig at dele huset op i to, samt tilbygge de 100m2, så der i alt bliver 3 lejligheder. 

Er der nogen der ved hvem det er man skal have fat i for at få at vide hvad der kræves?

Jeg ved kommunen skal selvfølgelig involveres, mit bud er en landinspektør? hvad jeg kan læse mig frem til. 

Ser frem til gode svar. 

Mvh Thomas Ørts 

Hejsa!  Jeg har fået nogle rigtig gode svar... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil helst undgå at lave kæmpe ændringer udover modenisering på det nuværende hus , Men du har nok ret i at det ville være en god ide lige at forhøre sig hos en arkitekt, men det koster bare kassen og det gør ondt på en vestjyde som mig

Du har åbenbart lige købt huset, så du må da vide, hvad der står i servitutterne for huset og i byplanerne for området.

Det er ikke ret mange små villagrunde, hvor det er tilladt at bygge mere end en beboelse. Hvis alle pludselig lod tre familier bo på hver enkelt grund, så ville veje og alle forsyningsledninger jo pludselig være stærkt underdimensionerede.

Men læs byplanen, så får du sikkert svar.

Dem har jeg skam nærstuderet og der forefindes flere dobbelthuse mm. i området og også lejligheder. Og det fremgår af lokalplanen + rammeplanen at det er muligt. Men derfor er det ikke sikkert man får lov
Arkitekten vil kunne give dig et tilbud for at få det udført, omkring 8-10.000 kr koster det og så er der en godkendelse.
Hvis bygningsreglementet og andre planer er overholdt, så skal de give lov. byggesagsbehandlerne og den tekniske forvaltning må ikke tage beslutninger på deres egen holdninger. der er i strid med byggelovgivningen.

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Okay, det du siger er at det koster 8000-10.000 at få en vurdering om det vil være muligt. altså de skal undersøge det osv . det vil jeg godt betale, og så må vi bare krydse for at det kan lade sig gøre.

Kan du anbefale et firma i Aarhus? jeg kan se du arbejder hos et dog ikke i Aarhus .

Jeg lytter hellere end gerne.

mvh. Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis