Ledningssamleboks. Fif og tips ifm installation?

Jeg skal samle noget så simpelt som 3 elledninger sammen. 2 i indtaget og 1 i udtaget. Til 2 loftslamper i køkkenet.

 Ret simpelt. Og jeg kunne også nemt se hvordan det fungerer inde i boksen, alle de blå ledninger skal i den ene side og brune i den anden. Simpelt nok. MEN jeg synes der er meget lidt plads til at føre dem ind og inde i selve boksen, har jeg svært ved at få drejet el-ledninger rundt omkring plasticen og hele vejen rundt om de små stykker der fordeler ledningerne inden i. https://www.silvan.dk/el-belysning/elinstallation/el-tilbehoer/tl-ledningssamleboks-t-3-flad-ledning?id=2680-1372829&type=variant

Hvilket slags værktøj skal jeg bruge? Jeg har bare skrællet kablerne helt for isolering, så kobberet er helt frit, men det virker til at være noget rod, de bøjer nemt og knækker også nemt, og sidder dårligt fast inden i muffen. 

Som udgangspunkt skal jeg bare skrælle det første lag hvide isolering af, så der kun er den blå og brune isolering, og de skal så så meget som muligt ind i samleboksen og helt ind i de 3x2 små muffer indeni, hvor man så kun skræller den farvede isolering væk så kun kobberet er tilbage helt inden i mufferne?? Og da der er meget lidt plads indeni boksen, har jeg svært ved at føre ledningerne korrekt rundt, hvilket værktøj kan man bruge udover en pincet? Noget så simpelt som at koble 2 elledninger sammen og forkorte dem til 1 elledning i udtaget er et mindre mareridt


Isaac
Jeg skal samle noget så simpelt som 3 elledninger... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Alright, på den måde. Jamen det vidste jeg faktisk ikke, at isoleringen er brandfarlig på den måde. Det vil jeg straks gøre noget ved .

Isaac
Du kan faktisk nøjes med at hive lidt i hvert af dine ledninger. Hvis de sidder fast inde under skruen så er det OK. med den lille strøm der går der. Er der en af dem der går løs ved den påvirkning så er den en ommer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis