Havetraktor

Jeg har en Husquana rider 13, havetraktor som plejer at køre perfekt, men da jeg slog græsset i dag slog den en prut og gik ud, og ville ikke starte igen, motoren kan køre rundt. Er der nogle der kan hjælpe med hvad det kan være ??

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må igennem en gang fejlfinding.

Ud med tændrøret og se om der er en gnist når det ligger mod stel.
Nå tændrøret er ude kan du se om der er kompression ved at holde tommelfingeren mod tændrørshullet.
Check om der kommer benzin frem til cylinderen ved at køre nogle omgange med starteren.

Lad os høre høre hvordan det går.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44593' class='af-profile-link'>ViFixerDet</a> på 05-11-2016 18:37 <br />Det kan have siddet løst - er der gevind tilbage?

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Jeg skal lige huske at sige, at gevindet skal renses før tændrøret genmonteres, hvis det har siddet løst.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Køb et nyt tændrør, kan du skrue det i bund med fingrene uden problemer, så spænd det fast med en tændrørsnøgle, kan det spændes fast, så er du kørende igen.

Kan du ikke få tændrøret til at tage fat med fingrene, skal gevindet måske skæres op med en snittap.
Er der ingen gevind tilbage, kan det repareres ved at sætte eks. en Helicoil i (kræver specialværktøj)

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Tak, det prøver jeg i morgen, men hvorfor skyder den tændrøret ud ?
Sandsynligvis fordi det ikke har været spændt fast, så har det siddet og løsnet sig.
Det kan dog også være fordi der ikke er mere gevind tilbage...

Vi prøver igen, i morgen --
Det kan også have været overspændt. Så er der ikke meget gevind tilbage. Hvis du er lidt fingernem, kan du købe gevindreparationssæt på nettet. Topstykket bør dog altid afmonteres ved gevindreparation.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Jeg købte et nyt tændrør og satte i og så virker den perfekt igen, mange tak for hjælpen
Supergodt!

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis