bil batteri

hvordan oplader man et bilbatteri med en  lille hjemme lader, det drejser sig om en ford focus 2007

 


preben

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
man sætter laderen i stikkontakten, og sætter plus fra laderen på den røde pol på batteriet, og minus til den blå pol, og alt efter hvor kraftig laderen er tager det så fra 4-24 timer og lade det op..

ved ikke hvad betegnelsen "lille hjemme lader" betyder.
Du sætter plus ledning på plus på batteri (sikkert mrk. rød ) Og sætter minus ledning på minus på batteri (Sikkert mrk. blå ) OG sætter lysnetledning i stikk.
Kigger efter om lader har udslag på enten voltmeter eller på lys der indikere at det lader op. Hvis ikke - prøv at sætte klemtang lidt bedre på plus og minus.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Pizzabager tak for dit svar, lille hjemmelader er en lille en lader.

preben

Hej Elmanden Erik også tak for du bruger lidt tid på lille mig.

preben

Ja, den kan du godt bruge. 20-80 Ah betyder, at du kan lade batterier mellem 20 og 80 Ah, så sæt den roligt til din Ford Focus.

fase
Tak S. Fabrin det vil jeg så gøre

preben

Hej igen! Der lige noget mere ang. Danian 6 oplader den har et felt med viser fra 0 til 8 EFF
neden under 0 til 6 ARITH når jeg sætter ledningerne fra lader på og sætter strøm på viser den 1,5
betyder det at batteriet er næsten fuld eller tomt
Ja det lyder måske dumt, men jeg har ikke nogen kendskab til sådanne noget så bær over med mig.

preben

Så vidt jeg kunne google betyder
Arith - maximum charging current i.e 6A@12v
Eff - continuous charging current i.e 3A @ 24v

Så hvis den viser 1,5, så må det vel være næsten fuldt..

HVis jeg må spørge , hvorfor skulle du lade batteriet op, havde den stået afladet med en åben dør eller noget??
Hej Pizzabager.
Tak for dit svar, nu bor jeg her i Estland og der har vi normal lidt kolde vinter, og da min bil er fra okt.2007 og har det samme batteri så ville jeg bare teste det.
PS den står i en dejlig garage.
Hilsen Preben

preben

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis