Oversigt over fugt uden for de sidste mange dage

Hej jeg har brug for noget data til at sammen ligne hvad fugten er ude. For. Da vi har sat fugt måler op inden for. Og mere ventilation. Så vi ville gerne se om vi gik den rigtige vej.
Vi har købt elma t140 til data opsamling. Men ville også gerne vide hvad den var uden for.

Ny viden er spændene.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På http://www.dmi.dk/vejr/arkiver/vejrarkiv/ kan du finde grafer over dagens gennemsnitlige %rh pr. region.

Det skal du regne om til dugpunkt, for du kan ikke sammenligne %rh indenfor med udenfor pga. temperaturforskellen.
Sig til hvis du har brug for hjælp.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Alm-Fyr

Jeg synes ikke jeg fandt noget om fugtigheden på linket fra Christian ?

Jeg vil mene at man får bedre forståelse af det, ved at have en fugtighedsmåler ude + inde.
Så kigger du på dem samtidigt, og får lidt bedre forståelse.

Du skal dog tænke meget på, at det er ikke helt nemt at sammenligne de to fugtighedsmålinger. Den udenfor er jo målt på luft som måske er 5 grader varm (kold) - og når den luft kommer ind i dit hus vil den få en lavere relativ fugtighed.

Men det giver dig en god ide om HVOR fugtigt det er i vejret.

Det er også muligt at omregne fra relativ fugtighed samt temperatur til hvad det absolutte vandindhold er, men det vil jeg ikke begynde på, uden at du specielt beder om det. Det bliver nemt lidt for nemt at lave regnefejl og bare blive forvirret.


To ulykker kommer sjældent alene.
her der er måleren flyttede uden for, så kan jeg huske hvad dag den er flyttede.

så nu tænker jeg de 8 måler får lov til at ligge hvor de er, også må tiden vise om det er nok her i andelsforeningen eller ej.

Plantegning over hvor målerne sidder fordelt i bygningen.
 


Ny viden er spændene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis