Opretning af bjælkelag (Og sænkning...)

Hejsa Folkens

Jeg er igang med at renovere et gammelt murermesterhus fra 1927. Jeg har allerede lavet et nyt badeværelse ovenpå, køkken al rum, og en seperat stue.

Nu skal jeg igang med bad nr 2 i stue etagen. Første badeværelse sænkede jeg gulvarme palder og slanger imellem de gamle spær for at holde samme gulvhøjde. Det er et kæmpe arbejde, og derfor vil jeg finde en ny løsning til næste badeværelse.

Jeg vil tage toppen af alle spær (ca 20*20cm træstammer) Så jeg dermed kan lægge hele gulvet ovenpå spærene.

Men jeg ved ikke helt hvordan jeg kan tage 22mm af toppen på alle spær. En rundsav kan ikke bruges, en elhøvl vil tage evigheder.....så hvordan ville i løse det?

Derefter skal det hele rettes op med alm spærtræ på siden af resten af de gamle spær.

Håber i kan hjælpe.

Mvh

Tue

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En ordentlig stor elhøvl kan godt klare det - min største kan tage 35x85 mm - det er tre gange på hver bjælke. Hvis høvlen ikke kan gå til kant på tværs, må du bruge et stemmejern til enderne. Du kan leje en el-blælkehøvl der kan høvle i 250mm bredde.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
En anden mulighed er en overfræser.
En 3. mulighed er at save spor pr. 2 cm og så hugge "knasten" væk med stemmejern.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis